وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چای را فراموش نکنید…

چای را فراموش نکنید…
تحقیقات نشان داده است: مصرف غذاها و نوشیدنی‌های حاوی  فلائونوئیدها به طور منظم که چای، توت، توت فرنگی و سیب از مهمترین منابع آن به شمار می‌روند، ازعصب‌های مغز محافظت می‌کند و احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد.نتایج این تحقیقات جدید در ماهنامه عصب شناسی در ماه دسامبر چاپ شده است.

این تحقیقات از بیش از 130000 مرد و زن صورت گرفت و دوره بررسی این افراد بیش از 20 سال طول کشید.

بعد از گذشت این مدت، بیش از 800 نفر به بیماری پارکینسون مبتلا شدند و سپس محققان تحقیقات خود را روی این بیماران متمرکز کردند و مواد غذایی مورد استفاده آنها و همچنین سن و زندگی آنها را به طور کلی ثبت و بررسی کردند.

این تحقیقات نشان داد: مردانی که بیشترین میزان مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی  فلائونوئیدها را مصرف کردند، احتمال ابتلای آنها به پارکینسون نسبت به افرادی که مقادیر کمتری دریافت کردند، 40 درصد کاهش یافت و این در حالی بود که این ترکیبات، تاثیر مشابهی روی زنان برای محافظت آنها در برابر ابتلا به این بیماری نشان نداد.

بر اساس این تحقیقات، این نتایج تاکیدی بر فواید زیادی است که مصرف منظم ترکیبات فلائونوئیدها بر سلامت انسان دارد.

پارکینسون از جمله بیماری‌های مغز و اعصاب در سنین بعد از 60 سالگی است و از هر 100نفر بالای 60 سال یک نفر به پارکینسون مبتلا می‌شود.

بعد از آلزایمر، پارکینسون شایع‌ترین بیماری مخرب اعصاب است. پارکینسون بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که در آن سلول‌های ترشح‌کننده دوپامین در مغز می‌میرند و در فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم می‌شود.

تعدادی از تحقیقات در گذشته نیز نشان داد که مصرف فلائونوئیدها از انسان در برابر شمار زیادی از بیماری ها به وی‍ژه فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و برخی از سرطان‌ها و بیماری زوال عقل محافظت می کند.