وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین واکنش در مورد جراحت های دست

بهترین واکنش در مورد جراحت های دست
 زخم های خانگی بسیار رایج اند
زخم ها و جراحت های خانگی شایع ترین آسیب های وارده به دست هستند (به واسطۀ وسایل برنده مانند: شیشه، قیچی و…).
حوادث خانگی که طی زندگی روزانه اتفاق می‌افتند (62%) دو برابر بیشتر از سوانحی هستند که تحت عنوان سوانح کار (28%) شناخته می‌شوند.
این حوادث همۀ افراد در تمام سنین از 1 ساله تا 100 ساله را ممکن است، مبتلا کند. با این حال، بیشترین احتمال خطر برمی‌گردد به جوانان فعالی با میانگین سنی 30 سال که کارهای دستی انجام می‌دهند، بعد از آنها نوجوانان مدرسه ای، بعد بازنشسته ها و در نهایت افراد بی کار قرار دارند.

حوادث کار: دست ها، اولین قربانی ها هستند!
هنگام بروز یک حادثۀ شغلی، کارگران، کارگران موقت، کارآموزان، و مردان جوانی که به تازگی استخدام شده اند، بسیار بیشتر از بقیه در معرض خطر قرار دارند.باید بدانید که در محل کار، سوانح دست بسیار شایع است و تنه و اندام نیم تنۀ پایین چون دورتر هستند، کمتر در معرض خطر قرار دارند.به همین دلیل است که سوانح دست اولین علت توقف کار و ناتوانی بخشی از بدن است.

حوادث زندگی روزانه، حوادث زمان اوقات فراغت
حدود 25% جراحت های دست در زمان های اوقات فراغت به وقوع می‌پیوندند. این حوادث به این ترتیب اند (که حدوداً 41% از حوادث زندگی روزانه را شامل می‌شوند): حوادث خانگی (51%)، ورزشی (15%)، تعمیرات و باغبانی (14%)، و در نهایت سرگرمی (14%).

شایع ترین علت های سوانح دست در بنایی، نجاری، و متأسفانه هنگام کوتاه کردن چمن ها توسط ماشین های چمن زنی، زمانی که موتور متوقف نمی‌شود، روی می‌دهند.عامل دیگر که باعث بروز سوانح برای دست می‌شود، باز کردن صدف های دریایی است.

حواس تان به انگشترها و حلقه های ازدواج باشد!
اما متخصصان تأکید خاصی بر مراقبت از انگشترها و حلقه های ازدواج دارند، خصوصاً هنگام انجام تعمیرات یا فعالیت های ورزشی.

هر روز در فرانسه، یک انگشت به خاطر گیر کردن انگشتر قطع می‌شود.
برای نمونه یک مورد را بیان می‌کنیم: یک مرد جوان 25 ساله از یک دیوار که با تور سیمی محصور شده بالا می‌رود تا توپ فوتبالش را بردارد. هنگامی که او برای پایین آمدن می‌پرد، انگشترش در سیم آهنی گیر می‌کند. انگشتش قطع می‌شود و پیوند مجدد انگشت فقط حدوداً 50% احتمال موفقیت دارد.

این مثال تخیلی نیست، این مورد توسط فدراسیون اروپایی خدمات اورژانس دست گزارش شده است، خوب است بدانید که چنین حوادثی 120000 مورد در سال گزارش می‌شوند.در نتیجه خوب حواس تان را جمع کنید، موقعی که می‌خواهید چیزی را تعمیر کنید یا به فعالیت های ورزشی بپردازید، حتماً انگشترتان را از دست تان دربیاورید.
اگر چنین حادثه ای اتفاق افتاد، فوراً با اورژانس تماس بگیرید.

بهترین واکنش در موارد جراحت های دست چیست؟
با آب تمیز و تصفیه شده، محل زخم را پاک کنید.

در موارد جراحت های بسیار سطحی، می‌توانید محل زخم را ضد عفونی و سپس پانسمان کنید.
در موراد جراحت های شدید تر، با خدمات اورژانس تماس بگیرید. هر چه فرد آسیب دیده سریع تر به مراکز درمانی ویژۀ دست منتقل شود، بهتر است زیرا ممکن است عصب دست فرد آسیب دیده باشد، و این آسیب دیدگی نیازمند جراحی است.

در مواردی که انگشت فرد قطع می‌شود، آن را بردارید و درون یک کیسۀ پلاستیکی روی بستری از یخ قرار (به هیچ وجه انگشت قطع شده نباید در تماس مستقیم با یخ قرار داشته باشد زیرا ممکن است بافت هایش بسوزند) دهید. سپس با اورژانس تماس بگیرید.