وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این بیماری چشمی هیچگونه علامت مشخصی ندارد

این بیماری چشمی هیچگونه  علامت مشخصی ندارد
سیامک زارعی عضو تیم جراحی چشم بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیا در ارتباط با بیماری‌های چشمی که سالمندان به آن دچار می‌شوند اذعان کرد: آب سیاه و آب مروارید شایع‌ترین بیماری‌های دوران سالمندی است وتا زمانی که این بیماری به مراحل نهایی آن برسد افراد برای درمان آن قدم برندارند لذا در اغلب موارد درمان‌های اولیه جواب نمی‌دهد و نیاز به درمان‌های پیشرفته پیدا می‌کند.

زارعی اظهار کرد: علامت اولیه بیماری آب مروارید کم شدن میزان دید در افراد است به همین سبب خیلی زود تشخیص داده می‌شود و حتی در مراحل پیشرفته نیز با یک عمل جراحی سرپایی درمان می‌شود.

وی تاکید کرد: ولی در مورد آب سیاه چون علامت مشخصی ندارد بیمار دیر متوجه می‌شود و ممکن است در موارد ویژه این عارضه سبب صدماتی ‌شود که ممکن است برگشت‌ناپذیر باشند.

فوق تخصص قرنیه از دانشگاه لس‌آنجلس کالیفرنیا آمریکا با بیان اینکه راهکارهای پیشگیرانه برای بیماری‌های چشمی پاسخ بهتری می‌دهد، افزود: اصلی‌ترین راهکار پیشگیری برای بیماری‌ها مراجعه مرتب به چشم پزشک به صورت دوره‌ای به ویژه برای افراد بالای 40 سال است.

زارعی متذکر شد: معاینات دوره‌ای می‌تواند بیماری‌های مختلف چشمی را در مراحل اولیه شناسایی کند و سبب درمان به موقع آنها شود.

وی با اشاره به روش‌های معاینه چشمی اذعان کرد: برخی از معاینات برای بیماری‌ها به گونه‌ای است که باید در آن پزشک از روش‌های تخصصی مانند اندازه‌گیری فشار داخل چشمی استفاده کند و این تشخیص از عهده عوام و متخصصان رشته‌های دیگر خارج است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با نقش تغذیه در ابتلا به بیماری‌های چشمی خاطرنشان کرد: به طور کلی تغذیه سالم برای تمام اجزای بدن مناسب است ولی به طور ویژه الگوهای تغدیه‌ای که سبب سوء‌تغذیه می‌شوند می‌توانند سبب بروز برخی از بیماری‌های چشمی شوند.

زارعی افزود: در رژیم غذایی که میوه و سبزیجات وجود نداشته باشد به دلیل کمبود ویتامین A  افراد بیشتر به ضعف در دید دچار می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند در ابتلای افراد به بیماری‌های چشمی تاثیرگذار باشد تاکید کرد: افرادی که به بیماری‌هایی مانند دیابت دچار هستند ممکن است دچار ضعف در بینایی شوند و یا برخی از تومورها سبب ضعف در بینایی می‌شوند.

عضو تیم جراحی بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیا مشهد با تاکید بر اینکه علاوه بر مراجعه به پزشک افراد باید از روش‌های مراقبت از چشم استفاده کنند، تصریح کرد: استفاده از عینک آفتابی مناسب یکی از روش‌های مهم در پیشگیری از بیماری‌های چشمی است.

زارعی اشعه ماوراء بنفش موجود در نور آفتاب را دلیل تشکیل  تومور سطح چشمی عنوان کرد و متذکر شد: استفاده از عینک آفتابی برای افرادی که در معرض نور شدید آفتاب، نور آفتاب در مجاورت آب مانند مناطق دریایی و یا استفاده از عینک آفتابی در روزهای برفی ضروری است.

وی اذعان کرد: برف و آب می‌توانند اشعه ماورا بنفش را با 2 برابر قدرت خودش انعکاس دهند از این‌رو برای افرادی که در مجاورت آب و برف هستند استفاده از عینک‌های استاندارد که اشعه ماورا بنفش خورشید را جذب می‌کنند، ضروری است.