وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین توصیه های آرایشی برای پوشاندن عیب های صورت

بهترین توصیه های آرایشی برای پوشاندن عیب های صورت
اگر هر شخص یک آرایشگر ماهر در اختیار داشته باشد. آن وقت برای رفتن به مراسم مختلف دیگر با مشکل مواجه نمی‌شود. اما برعکس اشخاص مشهور و هنرپیشه‌های معروف افراد عادی چنین امکانی ندارند و باید از وسایل شخصی و هنر خودشان استفاده کنند. پس توصیه‌های زیر می‌توانند مفید باشند.

در زدن رژگونه زیاده‌روی نکنید
قرمز کردن بیش از حدگونه، قیافه شما را پیرتر نشان می‌دهد. به‌جای آن رنگ گونه‌ها باید کاملاً ملایم باشد. وقتی می‌خواهید رنگ رژگونه را انتخاب کنید به دنبال چیزی بگردید که رنگ پوستتان را طبیعی نشان دهد. برای استفاده از رژگونه ابتدا برس آن را به رژگونه آغشته کرده سپس از خط رویش مو شروع کنید و سمت جلوی گونه پیش بروید. اگر از رژگونه‌های کرمی استفاده می‌کنید باید آن را نوک انگشت زده و به‌صورت ضربه‌های کوچک از گونه شروع کنید و به سمت خط رویش مو بروید.

رنگ لب‌ها را با بقیه صورت متعادل کنید
یک اشتباه معمول‌ست کردن رنگ رژلب و سایه چشم است اگر می‌خواهید لب‌هایتان درشت‌تر به‌ نظر برسد رنگ بقیه لوازم آرایشی را در صورتتان کمرنگ کنید. برعکس اگر هم می‌خواهید چشم‌هایتان درشت‌تر به‌نظر برسند رنگ لب‌هایتان را کمتر کنید برای داشتن لب‌هائی طبیعی‌تر، از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. البته می‌توانید کلاً از زدن رژلب بگذرید و به‌جای آن از همان خط لب استفاده خط لب استفاده کنید و لب‌ها را با آن رنگ بزنید فقط با نوک انگشت یا برس مخصوص رژلب، خط لبتان را محو کنید و آن را با رنگ کل لب مخلوط کنید.

نسبت به استفاده از سایه چشم شجاع‌تر باشید
تنها قسمتی از صورت که می‌توان آن را مرتباً امتحان کرد چشم است. ابتدا از رنگ‌های روشن و ملایم به مقدار کم استفاده کنید. سپس آرام‌آرام کمی به غلظت آن بیفزائید. ابتدا از رنگ پایه که باید طبیعی و نزدیک به رنگ پوستتان باشد استفاده کنید. با این کار زمینه را برای سایه‌ای زیبا و ماندگارتر آماده می‌کنید. پس از زدن رنگ پایه، با استفاده از برس مخصوص سایه رنگ غلیظ‌تر را بالا و روی خط مژه بزنید.

نکته اصلی :
بهتر است از گوشه بیرونی چشم شروع کنید و سایه را به سمت داخل بزنید.

همیشه می‌توانید از ته رنگ طلائی استفاده کنید
بعد از گذراندن یک روز کاری خسته کننده خانم‌ها با شور و شوق باز هم به سراغ رنگ‌های برنزه‌ای می‌روند که در تابستان استفاده می‌کردند. حقیقت این است که برنزه کننده‌ها ـ هرچند ناچیز ـ در طول سال با ته رنگ براق و درخشان، خود قابل استفاده هستند. این نکته‌ای است که حالا و در فصل پائیز ممکن است از چشم بسیاری دور بماند.

نکته اصلی :
می‌خواهید بدون برنزده کردن، در تمام طول سال درخشان و براق باشید. برای این موضوع ابتدا یک لایه نازک سایه‌ای با ته رنگ برنز به پلک‌ها بمالید. سپس رژگونه برنز بزنید و رژلب طلائی بمالید.

پنکک‌تان را بشناسید و به مقدار بسیار کم از آن استفاده کنید
پنکک مناسب روی کرم پودر می‌خوابد و درخشش پوست را پس از استفاده از کرم پودر کم می‌کند. پنکک‌های پودری نرم روی اکثر پوست‌ها، خوب می‌خوابد، به غیر از پوست‌های نسبتاً چرب که بهتر است از پنکک‌های سفت استفاده کنند. بهتر است از پودرهائی استفاده کنید که از رنگ پوسستان ملایم‌تر و روشن‌تر باشند چرا که در طول روز با جذب روغن پوست رنگ‌شان به تدریج تیره می‌شود.

کرم پودر و اصل صورت باید طبیعی به‌نظر برسد
معمولاً کرم پودرها که اصل و پایه آرایش هستند درست استفاده نمی‌شوند، اما می‌تواند این گونه نباشد. باید کرم پودر را با نوک انگشتبه روی پوست صورتی که از قبل مرطوب کننده به آن زده شده، بمالید (که اصل و اساس نرمی پوست است مخصوصاً در روزهای سرد زمستان). این کار باعث می‌شود کرم پودر یک دست روی پوست بخوابد و شیار شیار نشود و اطلسی رنگ به‌نظر برسد.

خط چشم‌ها را بشناسید
خط چشم‌ها چه مدادی باشند، چه مایع باید در استفاده از آنها دقت کرد. چیزهائی که باید به یاد داشته باشید خط چشم را باید بعد از زدن سایه بکشید و باید تا حد ممکن، خط چشم نزدیک باشد. اگر نمی‌توانید خط چشم‌تان را صاف بکشید بهتر است از نوع مدادی آن استفاده کنید.

آرایش ابرو
روبروی آینه به گوشه چشمتان جائی که به بینی نزدیک است به دقت نگاه کنید. سپس با کمک مداد آرایشی یا سایه ابرو یا یک قلم تیز و باریک از گوشه چشم تا جائی که به ابرو می‌رسید یک علامت بزنید. همین کار را با چشم دیگر نیز بکنید.حال اگر در این قسمت یعنی بالای پلک به سمت بینی مو وجود دارد آن را به کمک موچین بردارید اما مراقب باشید خط ابرویتان را خالی نکنید. اما اگر خط ابرویتان به خودی خود کم مو بود باید با مداد یا سایه ابرو آن را پر کنید.

سپس خط‌کش یا برس آرایشی نسبتاً بلند و باریکی را بردارید و یک سر آن را روی نوک بینی‌تان بگذارید و سر دیگر آن را طوری روی ابرو قرار دهید که وقتی درون آئینه مستقیم نگاه می‌کنید روی عنبیه‌تان را بپوشانید و با نقطه تلاقی ابرو و بینی یک مثلث قائم‌الزاویه تشکیل دهد. این درست نقطه کمان ابروی شماست که بعد از آن ابرو به سمت پائین می‌رود. می‌توانید برای بیشتر شدن کمان، موهای زیر آن را بردارید اما از قسمت بالای آن کم نکنید. دوباره با کمک همان خط‌کش از نوک بینی تا گوشه بیرونی چشم یک خط فرضی رسم کنید. نقطه تلاقی خط و ابرو دقیقاً انتهای ابرو است.

خانم ”رولیف“ برای زیباتر شدن ابرو نقاط خالی آن را با کمک سایه ابرو یا تاتوی موقت پر می‌کند، طوری که کمان ابرو حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند. حتی به گفته وی ابروهای روشن نیز باید با کمک سایه ابرو کاملاً پر شوند. بهتر است این سایه خاکستری مایل به قهوه‌ای باشد.

از رنگ مشکی هیچ‌گاه استفاده نکنید چون ابرو به نظر مصنوعی می‌آید. برای پوست‌های روشن می‌توان از سایه‌های خاکستری مایل به قهوه‌ای که در آن کمی قرمزی یا رنگ سبز وجود دارد استفاده کرد و خانم‌هائی با پوست تیره می‌توانند از سایه‌های قهوه‌ای تیره‌تر استفاده کنند. اگر انجام تمامی این‌ها برایتان مشکل است اولین بار ابروهایتان را به دست متخصص بسپارید. پس از آن برداشتن و شکل دادن به ابرو برایتان آسان‌تر می‌شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره