وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نوشیدن این آب میوه‌ها باعث كاهش جذب دارو می‌شود

نوشیدن این آب میوه‌ها باعث كاهش جذب دارو می‌شود
محققان فرانسوی در بیانیه ای اعلام كردند از دیرباز آب گریپ فروت به عنوان تسهیل كننده جذب برخی از داروها به شمار می‌آمد با این وجود این خطر وجود دارد عصاره گریپ فروت با تغییر ساختار داروها آنها را سمی کند.پزشكان توصیه می‌كنند آب گریپ فروت در 50 عارضه یا بیماری مصرف نشود.

نتایج مطالعات بالینی این پزشكان نشان می‌دهد آب این دسته از میوه‌ها را نباید به همراه برخی از داروها كه برای درمان انواع سرطان، بیماریهای قلبی – عروقی و عفونت‌ها تجویز می‌شوند، مصرف كرد. پزشكان می‌گویند در موارد عمل جراحی پیوند عضو نیز، آب این میوه‌ها نباید مصرف شود.

دكتر دوید بیلی استاد داروسازی دانشگاه وسترن اونتاریو كانادا در همین باره گفت: آب گریپ فروت، آب پرتغال و آب سیب جذب داروها را در مجاری روده كاهش می‌دهد.آب این میوه‌ها كاهش تاثیر داروها را در بیماری‌های مزمن درپی دارد.

دكتر بیلی گفت: در این تحقیق ابتدا تاثیر آب این میوه‌ها روی گروهی از داوطلبان سالم كه از آنتی هیستامین فكسو فنادین استفاده می‌كردند، بررسی شده است.

پزشكان در نظر داشتند تاثیر داروهای ضد حساسیت را كه با آب خالص یا آب گریپ فروت مصرف می‌شوند، بررسی كنند. در این تحقیق مشخص شد، نیمی ‌از فكسو فنادینی كه همراه با آب گریپ فروت مصرف می‌شود، جذب نمی‌گردد.همچنین اگر بدن نیمی ‌از دارو را جذب نكند، تاثیر آن دارو بسیار كم خواهد شد.