وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

یک اقدام غلط در هنگام سوختگی

یک اقدام غلط در هنگام سوختگی
دكتر فرید یوسفی متخصص عفونی در رابطه با سوختگی گفت: یكی از مهم‌ترین مراقبت‌ها در سوختگی‌ها، پیشگیری از عفونت است که با رعایت نكات بهداشتی می توان از بروز عفونت ها پیشگیری کرد.

این متخصص اظهار داشت: بهتر است اقدامات درمانی و مراقبتی سوختگی‌ها در درمانگاه یا مراكز بهداشتی انجام شود تا احتمال عفونت كاهش یابد. استفاده از برخی داروها یا پمادهای سوختگی نیز می‌تواند موثر واقع شود. 

وی تصریح كرد: بسیاری از افراد برای التیام تاول سوختگی از خمیر دندان استفاده می‌كنند كه كار اشتباهی است و توصیه می‌شود انجام نشود. استفاده موضعی از خمیر دندان برای درمان و التیام سوختگی فایده‌ای ندارد و برای این كار ساخته نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور گفت: برای رفع سوختگی ‌باید حتما شستشوی ناحیه و پانسمان انجام شود؛ برخی افراد در این زمینه كم‌كاری می‌كنند كه خطر زیادی دارد. همچنین بسیاری از افراد محل زخم را دستكاری می‌كنند كه احتمال عفونت را افزایش داده و بهبود را به تعویق می‌اندازد.

یوسفی ادامه داد: اصولا پس از سوختگی ممكن است عفونت ایجاد شود و بسته به شدت عفونت، نوع آن نیز متفاوت است.

این متخصص عفونی گفت: در سوختگی‌ها گاهی میكروب‌ها وارد خون شده و عفونت خونی ایجاد می‌كنند، برخی میكروب‌ها نیز موجب عفونت مفاصل، ادراری و استخوان می‌شوند. 

وی افزود: عفونت زخم در سنین كودكی و سنین بالا بیشتر مشاهده می‌شود و هر چه مدت اقامت در بیمارستان بیشتر باشد، احتمال عفونت نیز افزایش می‌یابد.