وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ممنوع التصویر شدن محبوب ترین بازیگر و کارگردان تلوزیون

ممنوع التصویر شدن محبوب ترین بازیگر و کارگردان تلوزیون

در تیزر انیمیشن "تهران ۱۵۰۰" که چندیست در تلویزیون پخش می شود، به نام تک تک بازیگران از جمله هدیه تهرانی، شریفی نیا، رادان، حبیب رضایی، گوهنر خیراندیش، شریفی نیا و… اشاره می شود، به جز مهران مدیری بازیگر نقش نخست این انیمیشن!

این درحالیست که شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که طی بخشنامه ای به همه شبکه های صداوسیما، نشان دادن تصویر مهران مدیری و حتی پخش صدای او و اشاره به نامش، ممنوع گردیده است.

پیش از این، تلویزیون که باران کوثری بازیگر سینما را هم ممنوع التصویر کرده، در یکی از تیزرهای مربوط به فیلمی که او در آن ایفای نقش می کرد، تنها صدای او را پخش کرد و از نشان دادن تصویر و اشاره به نام او، ممانعت به عمل آورد.

قابل ذکر است، داستان انیمیشن "تهران ۱۵۰۰" درباره پیرمردی است به نام اکبر با بازی استاد مهران مدیری که ۱۶۰ سال سن دارد و در آستانه مرگ از نوه اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می خواند می خواهد که به زمین برگردد و اول ازدواج کند و بعد مدرکی را پیدا کند مبنی بر اینکه او در دهه ۱۳۶۰ در نمایش های سیاه بازی شرکت داشته است. اکبر این گواهی را می خواهد برای اینکه آرزوی او این است که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود .نوه او با ورود به ایران گرفتار دردسرهای شهر تهران در چند دهه بعد می شود.یک راننده تاکسی جوان با بازی بهرام رادان نیز گرفتار عشق این خانم می شود و…

با توجه به فروش خوب این انیمشین در سینماهای کشور، در صورت حضور مدیری در تبلیغات تلویزیونی، احتمال جهش شدید فروش "تهران ۱۵۰۰" بسیار بوده است.

البته بسیاری از منتقدان سینمایی، انتقادات زیادی نسبت به ضعف داستان این انیمیشن مطرح کرده اند و تنها حسن آن را "ساختار مناسب" و "افکت های تصویری" عنوان کرده اند که تا به امروز در سینمای ایران بی سابقه بوده است.