وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کثیف ترین تجارت دنیا با پدیده ی توریسم جنسی(تصاویر)

کثیف ترین تجارت دنیا با پدیده ی توریسم جنسی(تصاویر)

تحقیقات صورت گرفته در طول چند دهه گذشته نشان می‌دهد که قاچاق انسان افزایش چشمگیری یافته است؛ عمده قربانیان این تجارت کثیف زنان و دخترانی هستند که در نهایت مجبور به تن‌فروشی می‌شوند.

به گزارش ایران ناز، براساس تحقیقات صورت گرفته توسط نهادهای بین‌المللی، در طول چند دهه گذشته، قاچاق انسان افزایش چشمگیری یافته است.

براساس گزارش‌های دولتی، قاچاقچیان با خطرات کمی روبرو بوده و به راحتی می‌توانند قربانیان بالقوه را برای کار و کسب درآمد در خارج از کشورها فریب دهند. عمده این قربانیان زنان و دختران هستند که با سودای کسب درآمدی مناسب به مقاصدی نامعلوم فرستاده شده و در نهایت مجبور به تن‌فروشی می‌شوند. در کنار تجارت جنسی، تجارت اعضای بدن و استفاده از کودکان و مردان در مشاغل سخت و طاقت‌فرسا هم همواره مدنظر سازمان‌های حمایت از «حقوق بشر» بوده است.

کثیف ترین تجارت دنیا با پدیده ی توریسم جنسی(تصاویر)

پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، سازمان‌ها و گروه‌های جنایی و مافیایی کشورهای بلوک شرق از جمله روسیه و اوکراین به تجارتی بی‌سابقه پیرامون مواد مخدر، قاچاق اسلحه، اتومبیل، پول‌شویی و از همه مهم‌تر قاچاق زنان و دختران دست زدند. اروپا هدف اصلی این سازمان‌های مافیایی بوده است.

واسیلا تامزالی، رئیس بخش حمایت از حقوق زنان در یونسکو، اظهار داشته که تجارت جنسی به بازاری افسارگسیخته و گسترده تبدیل شده به طوریکه در آن فروش یک دختر ۱۴ ساله امری معمول است.

کثیف ترین تجارت دنیا با پدیده ی توریسم جنسی(تصاویر)

واسیلا تامزالی، رئیس بخش حمایت از حقوق زنان در یونسکو

 

* روش‌های معمول فریب زنان و دختران توسط قاچاقچیان

قاچاقچیان از طریق تبلیغات تقلبی برای دست یافتن به شغل‌های پر درآمد مثل خدمتکاری یا رقاصگی، قربانیان خود را فریب می‌دادند. روش دیگر تبلیغ از طریق آژانس‌های ازدواج است که با قول دروغین ازدواج با افراد پولدار در کشورهای خارجی، دختران و زنان اغفال می‌شدند. گاهی اوقات دلالان با فرستادن یکی از افراد فریب خورده به محل زندگی این افراد و خوب نشان دادن شرایط، دیگر زنان و دختران را فریب داده و آنها را برای تن فروشی به چنگ می‌آوردند.

کثیف ترین تجارت دنیا با پدیده ی توریسم جنسی(تصاویر)

نمونه‌ای از تبلیغات برای اغفال دختران ؛ در زیر هر مدخل به واقعیت هر بند اشاره شده است

 

میزان درآمد سالیانه تجارت جنسی بین ۷ تا ۱۲ میلیارد دلار است. کشورهای زیادی در این تجارت کثیف حضور دارند که سود سرشاری از آن می‌برند. با وجود مشارکت کشورهای مختلف در این پروسه بین‌المللی، عمده تجارت توسط کشورهای بلوک شرق و به ویژه اوکراین و روسیه انجام می‌شود. تحقیقی نشان می‌دهد که از سال ۱۹۹۱، حدود ۱۱۷ هزار اوکراینی برای کارهای اجباری به خاورمیانه و اروپا فرستاده شده‌اند.

سازمان‌ بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده است؛ از سال ۲۰۰۰ به بعد، به ۲۷۰۰ زن اوکراینی کمک کرده تا به محل زندگی خود بازگردند. ولی به گفته آلینا کوماروا، معاون شورای ملی زنان اوکراین، آمار موجود به هیچ وجه بیانگر عمق فاجعه در اوکراین نبوده و این کشور به مرکز تامین برده‌های جنسی در کل جهان تبدیل شده است. فرستادن زنان و دختران اوکراینی به دیگر کشورها حتی به منظور تکدی‌گری هم انجام می‌شود.

مسئله جالب توجه این است که به علت فقر و بیکاری شدید در مناطق مختلف کشورهای بلوک شرق، زنان و دختران به راحتی تن‌فروشی را پذیرفته و داوطلبانه خود را در اختیار دلالان قرار می‌دهند. معمولا این افراد دارای تاریخ مصرف بوده و تا سن ۲۶ سالگی برای روسپیگری به کار گرفته می‌شوند. پس از این مدت یا دیپورت شده و یا برای تجارت غیرقانونی اعضای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

* نحوه داد و ستد دختران و زنان در کشورهای مقصد

یک پدرخوانده مافیای روسیه، به نام ایما اظهار داشته که هر دختر روسی را با سفارش قبلی و با قیمت ۳ هزار دلار به مدت ۶ ماه به انگلیس می‌فرستد. زنان روسی با پرواز اختصاصی به مدت ۲ هفته به دوبی فرستاده شده و پس از این مدت و استفاده ابزاری و جنسی توسط اعراب در دیسکوها، به کشورشان برگردانده می‌شوند.

در بعضی موارد، دختران و زنان قاچاق شده چندین مرتبه بین دلالان دست به دست می‌شوند. بعضی از دلالان در ابتدا با تحت فشار قرار دادن قربانیان به زور به آنها تجاوز کرده و سپس آنها را مجبور می‌نمایند تا برای تامین هزینه‌های انجام گرفته، در نقش یک روسپی به فعالیت بپردازند. گاهی اوقات در نتیجه ضرب و شتم دختران تا سرحدمرگ، این افراد در کشور مقصد رها می‌شوند. امری که حاصلش عمدتا مرگ دختران است. در صورت تمرد و امتناع از تن‌فروشی، دلالان جنسی با تهدید به مرگ خانواده دختران و زنان فریب‌خورده، آنها را مجبور به روسپی‌گری کرده و به صاحبان بارها و دیسکوهای غیرقانونی می‌فروشند.

پلیس آلمان اظهار داشته که یک چهارم از فاحشه‌های این کشور از بلوک شرق هستند. مسئله جالب توجه این است که در مرز بین چک و آلمان بزرگراهی قرار دارد که به نام E۵۵ شناخته می‌شود، ولی رانندگانی که به طور مداوم از این بزرگراه استفاده می‌کنند به آن لقب بزرگراه عشق‌بازی ارزان داده‌اند چون در طول ۷ مایل مسیر این بزرگراه، به راحتی می‌توان با قیمتی ارزان دختران اوکراینی و روسی را برای تن‌فروشی راضی کرد.

کثیف ترین تجارت دنیا با پدیده ی توریسم جنسی(تصاویر)

به روسپی‌های بلوک شرق به اصطلاح ناتاشا می‌گویند. حضور این ناتاشاها در نقاط مختلف باعث شده تا به علت پول‌های رد و بدل شده، درآمد خوبی عاید افرادی خاص گردد.

برای مثال در شهر کوچک هوپا در ترکیه، با هجوم زنان روسی، ۳۲ هتل احداث شده است. در بعضی مناطق هم توریسم جنسی رواج یافته که حاصل آن علاوه بر رد و بدل شدن پول‌های کلان، افزایش بیماری‌های مقاربتی و طلاق بوده است. درآمد سالیانه ۱۲ بیلیون دلاری موجب شده تا علی‌رغم تلاش‌های گسترده مقامات دولتی در سرتاسر جهان، روز به روز بر قدرت کارتل‌های تجارت جنسی افزوده شده و نفوذ خود را برای به دام انداختن دختران ساده‌لوح و فقیر افزایش می‌دهند.