وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هنرنمایی این دختر و پسر ایرانی در طراحی خودرو

هنرنمایی این دختر و پسر ایرانی در طراحی خودرو
به گزارش ایران ناز، سیاوش جعفری جوزانی که به همراه مینا کثیری فر از گروه طراحی صنعتی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مسابقه جهانی «Interior Motives Awards ۲۰۱۲» شرکت کرده بود اظهار داشت: این مسابقه هر سال از طرف یک مجله تخصصی طراحی خودرو برگزار می شود و حامیان مالی آن، شرکت هایی مانند فولکس واگن و پژو است. امسال دهمین دوره برگزاری این مسابقه بود و بالغ بر چند هزار طرح از سراسر جهان در این مسابقه ارائه شده بود که ۲۴ تیم به مرحله رقابت نهایی رسیدند و ۸ تیم موفق به دریافت جایزه شدند. در نهایت از بین ۸ تیم برنده، یک فرد یا یک گروه به عنوان برنده اصلی و دانشجوی برگزیده سال معرفی می شود که این عنوان امسال به ما تعلق گرفت.
وی ادامه داد: خودرویی که برای شرکت در این مسابقه طراحی کردیم، خودروی «Autopool» است. این خودرو بر اساس فرهنگ hitch hiking مجارستان طراحی شده است. در این فرهنگ که در بوداپست وجود دارد سوار خودرو شدن برای تردد در شهر رایگان است. در واقع در این فرهنگ، مردم در کنار خیابان می ایستند و با علامت دادن با دست، سوار خودروهای در حال حرکت می شوند و به طور رایگان به مقصد خود می رسند.وی افزود: در واقع در این فرهنگ، کسی که خودروی خود را داخل خیابان می آورد مسئولیت دارد و باید به سیستم حمل و نقل درون شهری کمک کند.

ویژگی های خودروی «Autopool»
جعفری در بیان ویژگی های خودروی «Autopool» اظهار داشت: این خودرو طوری طراحی می شود که صندلی های آن خارج از خودرو و در ایستگاه مشخصی قرار می گیرد. افراد، روی این صندلی ها می نشینند و مبدا و مقصد خود را مشخص می کنند. این صندلی ها با استفاده از یک سیستم جامع الکتریکی هوشمند درون اولین خودرویی که مبدا و مقصدش با این فرد یکی باشد قرار می گیرد. در واقع این خودرو طوری طراحی می شود که در قسمت جلو و عقب آن فضای خالی به اندازه یک صندلی وجود دارد. وقتی این خودرو با حداکثر ظرفیت ۱۲ صندلی در نزدیکی ایستگاهی قرار می گیرد بدون این که توقفی داشته باشد و یا سرعت خود را کم کند، صندلی از ایستگاه به طور خودکار جدا می شود و از قسمت جلوی خودرو داخل و از سقف آویزان می شود.
وقتی هم که فرد می خواهد از خودرو پیاده شود، صندلی از قسمت عقب خودرو خارج می شود و دوباره در ایستگاه قرار می گیرد. ورود و خروج صندلی از این خودرو نیز توسط اهرم های مکانیکی انجام می شود.وی با بیان این که چنین خودرویی تا به حال در دنیا تولید نشده است، گفت: این یک ایده بکر است.این دانش پژوه مبتکر ایرانی همچنین با همکاری پارسه کامه خویش و هخامنش مشایخی موفق به طراحی خودروی ۲ نفره ای شده است که با استفاده از شبکه های اجتماعی، مشکل حمل و نقل شهری را رفع می کند. این خودرو می تواند به صورت ۳ نفره نیز طراحی شود.جعفری جوزانی با بیان آن که این خودرو ۲ یا ۳ نفره «مگاپترا» نام دارد، گفت: این خودرو بر اساس شبکه های اجتماعی طراحی شده است و استفاده از این نوع خودرو می تواند انسان ها را به دنیای واقعی نزدیک تر کند. در حالی که خودروی «اتوپول» بر اساس فرهنگ سوار شدن رایگان در خودروها طراحی شده است و افراد می توانند بدون پرداخت هزینه به مقصد برسند.وی ادامه داد: در شبکه های اجتماعی، افراد به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباطند حال در خودروی «مگاپترا» خودروها به یک شبکه اجتماعی مرتبط می شوند. رانندگان این خودروها هنگامی که در شهر تردد می کنند، می توانند از طریق این شبکه اجتماعی جای دوستان و یا رانندگان هم مسیر خود را پیدا کنند. در این شبکه، خودروها به صورت الکتریکی به یکدیگر متصل می شوند.

 

هنرنمایی این دختر و پسر ایرانی در طراحی خودرو
 
این شبکه افرادی را که در یک مسیر قرار دارند به یکدیگر وصل می کند. بین ترتیب خودروها در یک مکان جمع و به یکدیگر متصل می شوند و تا مسیری با هم می روند. در هر مکانی هم که رانندگان تمایل داشته باشند می توانند از این سیستم جدا شوند و به طور مستقل حرکت کنند.بدین ترتیب همه خودروها به رانندگی نیاز ندارد و حالتی مانند مترو پیدا می کند و مصرف سوخت و آلایندگی نیز کاهش می یابد. این خودروها با الهام از حرکت دسته جمعی نهنگ ها طراحی شده است.
در این سیستم راننده به محض خروج از خانه مبدا و مقصد خود را به یک سیستم مرکزی اطلاع می دهد و از طریق سیستم در محل های مشخصی از مسیر به خودرو یا خودروهای دیگر که مقصد یا مسیر یکسانی دارند، متصل می شود. البته رانندگان این امکان را دارند که در طول مسیر هر جا که مایل بودند، از خودروهای همراه خود جدا شوند بدون این که نیاز به توقف داشته باشند.به گزارش ایسنا، این طرح یکی از ۳ طرح منتخب در بخش بهترین طراحی مفهومی بدنه در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۰ بوده است.