وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پیدا شدن یک خانواده 10 نفری پس 70 سال در کوه ها

پیدا شدن یک خانواده 10 نفری پس 70 سال در کوه ها
کشف یك خانواده ۱۰ نفره كه در ۷۰ سال گذشته در میان كوه‌های ارم شهرستان دشتستان بوشهر زندگی می‌كردند و از جامعه روستایی و شهری كاملاً بی‌خبر بودند، باعث شگفتی همگان شد. به گزارش ایران ناز به نقل از مرتضی ایزدی رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان ماجرا را این گونه شرح می‌دهد: مدتی پیش به ما خبر دادند خانواده‌ای ۱۰ نفره از ۷۰ سال پیش در منطقه كوهستانی و صعب العبور «راه وال تنگ چول نار» بخش ارم كپرنشین هستند.

بنابراین مأموران ثبت‌احوال دشتستان و مأموران اداره آگاهی شهرستان و بخشداری تنگ ارم تصمیم گرفتند برای بررسی ماجرا راهی محل شوند. از آنجا كه امكان تردد با هیچ موتوری امكان نداشت، آنها راه‌های صعب العبور را پیاده طی كردند و خودشان را به محل رساندند. مرتضی ایزدی ادامه می‌دهد: سرپرست خانواده گفت اسمش بهمنیار است. ۷۰ساله است و اسم پدرش علی بود.

 
پیدا شدن یک خانواده 10 نفری پس 70 سال در کوه ها
وی توضیح داد كه همراه همسر، هفت فرزند و خواهر ۷۳ساله‌اش زندگی می‌كند. پسر بزرگش ۳۸ ساله است و دختری ۱۴ ساله آخرین فرزند خانواده او است. رئیس ثبت احوال شهرستان دشتستان در ادامه می‌گوید: این خانواده هیچ گونه امكانات زندگی نداشتند و زندگی‌شان را به شیوه زندگی عشیره‌ای اداره می‌كردند. آنها از دیدن قاشق و چنگال، دوربین، مداد وكاغذ به هیجان آمده بودند.

لباس های اعضای گروه برایشان جالب بود. بهمنیار به مأموران گفت: در ۷۰ سالی كه از عمرش گذشته هفت بار به روستای قراول خانه سرزده اما هیچ یك از خانواده‌اش تاكنون از كوهستان خارج نشده‌اند.

یكی از دختران خانواده هم گفت: معنی شهر و روستا را نمی‌دانیم. جز كوه و ستاره چیز دیگری به چشم ندیده‌ایم. بر اساس این گزارش مراحل هویت شناسی، صدور شناسنامه، در اختیار قراردادن امكانات رفاهی و بهداشتی برای این خانواده و ساخت فیلم مستند در حال بررسی است.