وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مصرف سیر و پیاز را قطع نکنید

مصرف سیر و پیاز را قطع نکنید
ترکیبات خاص موجود در سیر و پیاز باعث می‌شود که مصرف این سبزی‌ها (به دلیل وجود پتاسیم بالا) به سلامت قلب و عروق کمک کند و فشارخون را تنظیم کرده،چربی‌های نامطلوب را کاهش دهد و علاوه بر این خواص،احتمال بروز عفونت‌ها را کم کند.در شمال کشور ما مردم به تجربه دریافتند که گنجاندن سیر در رژیم غذایی باعث می‌شود عوارض نامطلوب هوای مرطوب آن منطقه (ورم مفاصل، خستگی و خواب‌آلودگی) به حداقل برسد. اما بهترین شیوه مصرف که بوی نامطبوع سیر را نیز می‌کاهد،پختن آن است.
امروزه در برخی خانواده‌ها رایج شده است که خانم‌ها از بسته ‌بندی‌های آماده پیاز و سیر سرخ‌ شده استفاده می‌کنند ولی من از نظر تغذیه‌ای و بهداشتی با این موضوع مخالفم.برخی خانواده‌ها هم هستند که این ماده غذایی پرارزش را در حجم زیاد خرد کرده و در مجاورت هوا قرار می‌دهند و سپس اقدام به سرخ کردن آن نموده و آن را فریز می‌کنند.ولی فکر می‌کنید پس از همه این فرآیندها آن خواصی که برای این ماده غذایی می‌شناسید،هنوز باقی مانده باشد؟!
توصیه من این است که پیاز و سیر را که در همه فصول سال در دسترس هستند،به صورت تازه آماده کنید و در تهیه غذاها از این دو سود ببرید.در پایان باید به این نکته هم اشاره کنم که نوع روغن و روش سرخ کردن سیر و پیاز هم می‌تواند بر خواص تغذیه‌ای آنها اثر گذاشته و برخی خواص ارزشمندشان را خنثی کند.