وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

150 سال زندان برای بزرگترین كلاهبردار هرمی

 

برنارد مادوف از مدیران مالی معروف آمریكا كه به جرمهای خود و كلاهبرداری چندین میلیارد دلاری از طریق ایجاد شركتهای هرمی اعتراف كرده است، احتمالا " به 150 سال زندان محكوم خواهد شد.

 

به گزارش فارس به نقل از رویترز ، برنارد مادوف آمریكایی در یكی از بی سابقه ترین كلاهبرداری های مالی در تاریخ جهان میلیاردها دلار از سرمایه و ثروتهای سرمایه گذاران را به صورت غیر قانونی تصاحب كرده است.

آیرا سوركین وكیل مدافع مادوف گفت ، مادوف از اعمال خود پشیمان است و در زمان اجرای حكم زندان ، مراتب پشیمانی و ندامت خود را به دنی چین قاضی پرونده اعلام خواهد كرد.

مادوف با تشكیل شركتهای هرمی اقدام به سوء استفاده چندین میلیارد دلاری از سرمایه ها و دارایی های سرمایه گذاران كرده است . مادوف روز 12 مارس رسما اعتراف به گناهكاری كرد و به این ترتیب احتمالا " به 150 سال زندان محكوم خواهد شد .

سوركین گفت ، با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی مادوف و قبول مسئولیت كلیه جرائم انجام شده ، حتی حكم زندان 15 تا 20 سال نیز مناسب برای جرائم اقتصادی وی نخواهد بود چرا كه چنین حكمی در پرونده های مشابه قبلی نیز سابقه نداشته است .

وی گفت ، سن مادوف در حدی است كه امید به زندگی وی هم اكنون 6/12 سال است و قاضی دادگاه به این مساله نیز توجه كند . مادوف هم اكنون 71 ساله است . مادوف دسامبر گذشته به اتهام كلاهبرداری مالی دستگیر و به دستگاه قضایی آمریكا تحویل داده شد .

وكیل مدافع برنارد مادوف تاكید كرد ، حكم 12 سال زندان حكم عادلانه ای برای موكل من خواهد بود .

مادوف با تشكیل شركتهای هرمی اقدام به سوء استفاده چندین میلیارد دلاری از سرمایه ها و دارایی های سرمایه گذاران نموده است .

بنابراین گزارش، برنارد مادوف یكی از مدیران مالی معروف آمریكا بوده است كه اكنون لقب بزرگ ترین كلاهبردان این كشور را یدك می كشد. مادوف از طریق وكلای مدافع خود اعلام كرده كه انتظار دارد در 11 مورد از موارد مطرح شده در پرونده، گناهكار شناخته شود.

بانك های خارجی و گروهی از اشخاص ثروتمند آمریكایی از جمله قربانیان سرمایه دار مشهور اما ورشكسته اعلام شده آمریكایی، برنارد مادوف، معرفی شده اند.دادستان های فدرال در آمریكا او را یكی از بزرگ ترین كلاهبرداران در تاریخ این كشور لقب داده اند.

آنها می گویند موسسه مالی برنارد مادوف بیش از 50 میلیارد دلار ضرر كرده و ورشكسته بوده است، اما وی این ضرر را اعلام نكرده و همچنان با آگاهی كامل فعالیت های شركت ورشكسته اش را ادامه داده بود.
یكی ازقربانیان این كلاهبرداری بزرگ كه وجوه كلانی در اختیار وی قرار داده، "فرد ویلپون "،مالك اصلی تیم بیسبال "بتس " در نیویورك است.

نحوه كار برنارد مادوف به این شكل بوده كه اشخاص ثروتمند را با وعده سود بسیار بالا تشویق به سرمایه گذاری در شركتش می كرده است.

به گفته بسیاری از دادستان های آمریكا، وی با وجود ورشكسته بودن شركتش، برای تامین سود سرمایه گذاران ویژه خود از وجوهی كه سرمایه گذاران عادی در اختیارش قرار می دادند، استفاده كرده است.

دادستان های فدرال كیفرخواست جنایی علیه برنارد مادوف صادر كرده اند. این كلاهبردار در گذشته رئیس هیات مدیره بازار بورس نزدك در شهر نیویورك نیز بود.