وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص معجزه آسای شیر بر روی پوست

خواص معجزه آسای شیر بر روی پوست
تحقیقات نشان داده است پروتئین، کلسیم و ویتامین B۱۲ موجود در شیر نقش مهمی در پیشگیری از بروز عوارض پوستی همچون خشکی، شکنندگی و اگزما دارد. همچنین اسید لاکتیک موجود در شیر در بیشتر لوسیون‌های صورت و کرم‌های پوست استفاده شده و نقش نرم‌کننده و شاداب‌کننده بر پوست دارد.

استفاده یک تا دو بار در هفته از ماسک های خانگی شیر می تواند از بروز پیری و چروک های ریز زودرس جلوگیری کند.ماسک شیر و جوانه گندم به دلیل منابع پروتئینی بالا می تواند موجب سفتی پوست و رفع افتادگی چروک شود. به این منظور ابتدا چهار قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را کاملا له کنید، یک نصف میوه آووکادو را رنده کرده و با جوانه گندم مخلوط کنید.

 
سپس سه قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم و یک عدد سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کرده و با نصف لیوان شیر مخلوط کنید. مایع به دست آمده را روی پوست کاملا تمیز قرار دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.ماسک بادام نیز باعث حفاظت و رطوبت پوست می شود. یک قاشق غذاخوری شیر را با پودر بادام بخوبی مخلوط و سپس یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

مخوط شیر و نمک پوست صورت شما را فوق العاده نرم و ملایم می کند. بر این اساس می توانید یک قاشق چایخوری نمک را در دو قاشق سوپخوری شیر بریزید و هم بزنید و هنگام خواب به صورت خود بمالید.ماسک سیب و شیر لایه بردار بوده و پوست را جلا می بخشد. یک عدد سیب را رنده کرده و با یک لیوان شیر مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

از ماسک شیر و آرد برنج و ماسک نشاسته و شیر نیز می توان برای جوان سازی و شاداب کردن انواع پوست استفاده کرد. پس یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با نصف لیوان شیر مخلوط کرده و شب هنگام خواب روی پوست تمیز و شسته شده بگذارید و همزمان یک لیوان شیر نیز میل کنید. پس از جذب کامل ماسک و خشک شدن آن روی پوست، صورت را با آب سرد و خنک بشویید.

همچنین می توانید یک قاشق مرباخوری نشاسته را با دو قاشق مرباخوری شیر با هم مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید و همزمان یک لیوان شیر که در آن یک قاشق غذا خوری نشاسته حل کرده اید، بنوشید. توجه داشته باشید که ابتدا نشاسته را در کمی آب سرد حل کرده و بعد در لیوان شیر بریزید و مخلوط کنید تا مایع یکدستی شود.

در کنار استفاده از ماسک هایی که با شیر تهیه می شود و اثر مثبت بر پوست شما دارد، با نوشیدن یک لیوان شیر در روز علاوه بر شفافیت صورت، سلامت دندان، ناخن ها، موها و در نتیجه زیبایی خود را تضمین کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره