وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خطرات زیبایی در بارداری

خطرات زیبایی در بارداری
اگر قرار است در سال جدید صاحب فرزند شوید تبریک می‌گوییم و خوشحالیم اما می‌دانیم که ممکن است برخی خانم‌ها از افزایش وزن بدن، تورم صورت، لک و جوش صورت و اینكه نمی‌توانند موهایشان را رنگ كنند، ناراحت باشند…
بعضی خانم‌های باردار هم از دیدن لباس‌هایی که دیگر اندازه‌شان نیست و اینکه در دید و بازدیدها چه باید بپوشند تا ظاهر بهتری داشته باشند، کلافه می‌شوند و ناگهان تصمیم می‌گیرند به سالن‌ زیبایی بروند و چند اقدام زیبایی انجام دهند تا از این حس منفی خلاص شوند اما در این دوران حساس، استفاده از برخی روش‌های زیبایی ممنوع است. این مطلب، شما را با میزان خطر هریک از روش‌های زیبایی رایج در دوران بارداری آشنا می‌کند.

خطر تاتو: زیاد
خانم‌های باردار برای در امان ماندن از عفونت‌های ایدزو هپاتیت B به‌هیچ‌وجه نباید تاتو کنند.آرایشگر برای تاتوکردن باید جوهری را با سوزن به لایه‌های خارجی پوست وارد کند كه این لایه‌ها در دوران بارداری متورم و پرآب هستند بنابراین اگر خانم بارداری تاتو کند، بعد از زایمان که تورم پوستش از بین می‌رود، محل جوهر و خطوطی که آرایشگر کشیده، تغییر می‌كند.در دوران بارداری، جریان و حجم خون در بدن افزایش می‌یابد بنابراین رنگ پوست خانم باردار با حالت عادی فرق می‌کند بنابراین ممکن‌است رنگ انتخابی تاتو بعد از زایمان با رنگ پوست هماهنگ به‌نظر نرسد.

خطر اکستنشن مو: زیاد
چسبی که برای اتصال دسته‌های مو استفاده می‌شود، مخلوطی از سیکلوهگزان، پلی‌سیلوگزان، تولوئن و بنزن است. بیشتر این مواد سرطان‌زا هستند و باعث سردرد و سرگیجه در خانم باردار می‌شوند.روش دیگر نصب موهای اكستنشن، بستن تارهای مو با نوعی کش‌های باریک به موهای خود فرد است. این روش باعث آسیب به پیاز و ریزش مو می‌شود.

خطر کرم‌های جوان‌کننده: زیاد
محصولات جوان‌کننده حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند. مقدار زیاد این ویتامین احتمال دارد باعث نواقص مادرزادی شود بنابراین اگر در مواد تشکیل‌دهنده كرمتان نامی با پسوند ویتامین A یا رتینول و رتینیل دیدید، از مصرف آن صرف‌نظر کنید.

خطر رنگ مو: متوسط
رنگ مو ترکیبی از موادشیمیایی مختلف است که متخصصان درباره ایمنی آن در بارداری اتفاق‌نظر ندارند زیرا تحقیقات انجام شده هنوز سرطان‌زایی یا آسیب‌رسانی این مواد به جنین را اثبات نکرده‌اند. برای رنگ‌کردن موهایتان بهتر است:

موهایتان را بعد از 3 ماه اول رنگ کنید.روش های‌لایت را انتخاب کنید.رنگ مو را از ریشه به موهایتان نزنید تا مواد با پوست سر تماس پیدا نکند.اگر مو‌ها بلند است آنها را کوتاه کنید تا ظاهر دو رنگ موها کمتر به نظر برسد.

خطر استفاده از عطر: متوسط
استفاده از عطر در دوران بارداری به جنین آسیب نمی‌زند اما اگر قصد دارید در مهمانی‌های نوروزی عطر بزنید، باید توجه کنید که تغییرات هورمونی بارداری می‌توانند باعث شوند بعضی بوهای شیمیایی به نظر شما ناخوشایند برسند بنابراین برای احساس بهتر از روغن‌های طبیعی و معطر به پوستتان بزنید.

خطر تزریق کلاژن: متوسط
هنوز تحقیقی در مورد اثر تزریق کلاژن برای خانم‌های باردار انجام نشده اما یادتان باشد3 درصد مردم به کلاژن حساسیت دارند و این پدیده می‌تواند باعث ایجاد خارش، درد مفاصل و تورم شود، بنابراین ابتدا تست کلاژن بدهید و اگر بعد از 4 ماه واکنشی نداشتید می‌توانید این تزریق را انجام دهید. البته توجه كنید خانم‌هایی که مبتلا به آرتریت روماتوییداند، بیشتر در خطر حساسیت به این ماده هستند و در ضمن عوارض جانبی تزریق کلاژن در دراز مدت هنوز مشخص نیست.

خطر مانیکور و پدیکور: کم
مانیکور یا پدیکور در دوران بارداری مشکل‌ساز نیست در صورتی که آرایشگر وسایلش را بعد از اتمام کار هر مشتری استریل کند. از آنجا که در برخی آرایشگاه‌‌ها این اصل رعایت نمی‌شود، وسایل مانیکور و پدیکور خودتان را از منزل ببرید تا خیالتان راحت و خطر ابتلا به عفونت پوستی کم شود.

بوی مواد مانیکور و پدیکور می‌تواند باعث سردرد و تهوع شود.
بعد از اینکه ظاهر ناخنتان را مرتب کردید، بهتر است از لاک زدن صرف‌نظر کنید زیرا تحقیقات نشان‌داده فتالات‌های لاک باعث بروز نواقص مغزی در جنین حیوانات می‌شود اما نتیجه این آزمایش‌ها برای جنین انسان مثبت نیست. به هر حال تصمیم با شماست.

اگر بارداری ناخن‌هایتان را خشک و شکننده کرده، بهتر است از محلول‌های تقویت‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده كنید.از گذاشتن ناخن‌های آکریلیکی صرف‌نظر کنید زیرا هنگام کاشت آنها روی ناخن، از موادشیمیایی مضری استفاده می‌شود.

خطر رفع موهای زائد: کم‌
موم انداختن: روشی بی‌خطر اما دردناک است.
موبر: استفاده از مواد موبر در صورت رعایت زمان‌های ذکرشده در بروشور و حساسیت نداشتن شما به آنها بی‌خطر است.

خطر زیورآلات: کم
تغییرات هورمونی دوران بارداری می‌توانند واکنش بدن به برخی فلزات از جمله طلا، نقره، پلاتیوم، تیتانیوم، تنگستن، استیل و رودیوم را تغییر دهد و باعث حساسیت در برخی خانم‌ها شود.یادتان باشد تورم بدن در بارداری ممکن است در آمدن انگشتر و النگو را از دستتان سخت کند پس در ایام تعطیل از زیورآلاتی که قفل دارند استفاده کنید.

توصیه‌هایی برای لباس مناسب شما
با توجه به جثه ای که دارید و فرم شکم تان می توانید لباس مناسب را با در نظر گرفتن این توصیه?ها انتخاب کنید:اگر جثه بزرگی دارید: یک تونیک آزاد و شلوار تیره مثلا مشکی، قهوه‌ای، سورمه‌ای یا بنفش سیر انتخاب کنید. تزیین یقه لباس با زیورآلات طلایی توجه را از بزرگی شکم منحرف می‌کند و بدنتان را کشیده‌تر نشان می‌دهد. کفش نوک‌گرد با این لباس هماهنگ نیست و پاهای‌تان را شبیه پای فیل نشان می‌دهد.
 
می‌توانید یک دراپه به رنگ خاکی، طوسی یا بژ را با تاپی تنگ و شلواری تیره هماهنگ کنید و کفشی با پاشنه 5 سانتی‌متری و نوک‌تیز با آن بپوشید. اگر شکم‌تان رو به پایین است: می‌توانید دامن تنگ نوک‌مدادی و بلوز یقه هفت با رنگی چشمگیر بپوشید یا شلواری تیره را با یک تاپ که زیر سینه تنگ و نیم‌تنه آزادی دارد، هماهنگ کنید. تنگی پوشش پایین‌تنه پایین افتادگی شکم را متعادل‌تر نشان می‌دهد.
 
اگر شکم‌تان رو به بالاست: لباسی بپوشید که از بالای شکم رنگی متضاد رنگ قسمت پایین داشته باشد یا تاپی از جنس حریر یا استرچ که زیر سینه‌ تنگ دارد، انتخاب کنید تا سینه و شکمتان مجزا جلوه کند و پاهای‌تان در برابر شکمتان مانند چوب به‌نظر نرسد.اگر بدنی باریک دارید: بلوزی با یقه ظریف و کار شده و نیم‌تنه چسبان، بزرگی شکمتان را بیشتر نشان می‌دهد. این بلوز را با ساقی چسبان بپوشید تا تغییرات ظاهری بدنتان بیشتر جلوه کنند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره