وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روشهایی برای ماندگاری آرایش روی پوستهای خشک

روشهایی برای ماندگاری آرایش روی پوستهای خشک
اگر پوست شما خشک است و می خواهید آرایشتان تمام روز خوب به نظر برسد، باید پوستتان را تغذیه کنید. و به این معنی است که شما باید در انتخاب نوع لوازم آرایش خود دقت کنید وهمچنین قبل از آرایش به پوست خود برسید. این 8 روش که از سوی یک هنرمند آرایشگر و متخصص پوست ارائه شده است، به شما می گوید که چه باید بکنید و چگونه انجامش دهید.

1. دنبال مایعات و کرم های آرایشی باشید.
اگر پوست شما مستعد پوسته پوسته شدن است یا پینه های خشک می زند، کرم زیرسازی مایع یا روغن دار استفاده کنید. اگر به پوشش بیشتری نیاز دارید، از مرطوب کننده های رنگ دار استفاده کنید که مانند کرم زیرسازی نازک عمل می کند.بنابراین اگر پوست شما از نوع خشک است، باید توجه کنید که نباید کرم مرطوب کننده رنگ دار خود را جایگزین کرم مرطوب کننده متداول خود ، بسازید.

نکته بعدی کرم مرهم زیبایی است. این کرم محصولی است که چندین کار را با هم انجام می دهد و نه تنها پوشش دهنده و پنهان کننده قسمت های مختلف پوست است، بلکه حاوی مواد مفید آب رسان به پوست مانند اسید هیلارونیک و ویتامین ب نیز، می باشد.

2. لبان خود را صاف و صیقلی کنید.
پوستهای خشک و مرده، یا رژ لب مایع ، نمی توانند رطوبت را نگه دارند. لبان خود را هفته ای یکبار با محلول خانگی شکر و عسل ، شاداب کنید. شکر بافت های مرده پوست را ، می اندازد در عین حال عسل نیز به پوست لب ، برای جذب آب کمک می کند. همچنین می توانید با یک مسواک مرطوب بدون خمیردندان ،پوست لب را به آرامی آب رسانی کنید.

3. یک فرمول درست برای لبان خود انتخاب کنید.
اگر لبان شما به راحتی خشک می شوند، از رژلبهای مات و یا رژ لب با ماندگاری طولانی استفاده نکنید. چون باعث می شود لبانتان خیلی سریع خشک شوند. بجای آن از رژلب مایع یا یک لایه نازک ماتیک استفاده کنید که لبانتان را شادابتر نشان می دهند و خودتان نیز حس شادابی می کنید.

4. پودرهای آرایشی را کنار بگذارید.
بدون توجه به آنچه فروشنده های فروشگاه های آرایشی به شما می گویند، اگر پوست شما مستعد خشکی و پوسته پوسته شدن است، به گفته هنرمند آرایشگر بوستون "دانا توماس" نباید از پودرهای آرایشی استفاده کنید.اگر پوست شما خشک است ولی در نواحی پیشانی، بینی و چانه براق است، می توانید کمی از پودرهای آرایشی فقط در همین نواحی استفاده کنید. در غیر این صورت اصلا از این پودرها استفاده نکنید.

5. جلا دهنده ی پوست را هم به آرایش خود اضافه کنید.
اگر متوجه شدید که آرایش شما، پس از دو ساعت ،در حال پوسته و لایه لایه شدن است، به دلیل زیاد شدن پوستهای خشک و مرده در صورت شماست. در این صورت از یک کرم مرطوب کننده ی ملایم به طور روزانه استفاده کنید. به گفته خانم دکتر الیزابت تازی متخصص پوست و زیبایی باید لایه های مرده پوست را از صورت بردارید و سپس از مواد آب رسان پوست در زیر آرایش تان استفاده کنید.

6. یک شاداب کننده پوست همراه خود داشته باشید.
برای اینکه به مرطوب بودن پوستتان در طول روز کمک کنید، یک آب افشان آرایشی کوچک ، همراه خود داشته باشید. کمی آب افشانی به صورت ،می تواند به معتدل شدن پوست خشک کمک کند و از پوسته شدن آرایشتان ، جلوگیری می کند.

7. از مرطوب کننده ها مضایقه نکنید.
پوست های خشک ،چربی خیلی کمی تولید می کنند، بنابراین استفاده از مرطوب کننده ها به معتدل شدن پوست تان خیلی کمک می کنند. بجای لوسیون، از کرم غلیظی استفاده کنید که نیاز پوست خشک شما را مرتفع سازد. مرطوب کننده ها یا سرمی که حاوی اسید هیلارونیک باشد از جمله مواد آبرسان پوست هستند که استفاده از آنها مفید است.
به گفته خانم توماس، کسانی که پوست خشک دارند، باید مرطوب کننده ها را به تمام صورت حتی به گردن و ناحیه سرو سینه بمالند.

8. آب زیاد بنوشید.
اگر لب ها و پوست شما خشک است، می تواند به رژیم غذایی شما مربوط باشد. آیا به اندازه کافی در طول روز آب می نوشید؟ رژیم غذایی که شامل کافئین و الکل به مقدار زیاد باشد، پوست را به راحتی در معرض خشکی قرار می دهد.