وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رنگ رخسار خبر می‌دهد از سر درون

رنگ رخسار خبر می‌دهد از سر درون
وقتی كه می‌خواهید سلامت خود را ارزیابی كنید، گویی پاسخ تمام سؤالات در این زمینه روی پیشانی‌تان نوشته شده است. براساس طب چینی، صورت انسان‌ها اطلاعات كاملی در مورد سلامت آنها و وضعیت ارگان‌های داخلی‌شان ارائه می‌دهد. دریافت این علائم كمك می‌كند تا بیماری‌ها و خطرات را سریع‌تر تشخیص دهیم و در صدد درمان برآییم.
جوش‌های روی پیشانی
براساس طب سنتی، پیشانی ارتباط نزدیكی با سیستم گوارشی دارد و ناحیه بین دو ابرو عملكرد كبد را نشان می‌دهد. زیاده‌روی در مصرف غذاهای چرب و مصرف الكل باعث ایجاد برخی لكه‌ها و نقاط ریزی روی پیشانی می‌شود. برای خلاصی از این لكه‌ها بهتر است تغییراتی در برنامه غذایی خود ایجاد كنید و یك رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید. علاوه بر آن، هیچ‌گاه نگذارید بدن‌تان دچار كم آبی شود.

لكه‌های روی گونه ممكن است فقط یك دلیل ساده داشته باشند؛ مثل استفاده از برخی لوازم آرایشی و یا خوابیدن روی بالش‌های كثیف!؛ اما از نظر داخلی، این ناحیه از صورت به ریه‌ها مربوط است. نقاط و لكه‌های این قسمت می‌توانند نشان‌دهنده درد در ناحیه دستگاه تنفسی نیز باشد. افراد سیگاری، بیماران مبتلا به آسم و آلرژی بیشتر از دیگران دچار این لكه‌ها می‌شوند.

لك‌های روی چانه و فک
لكه‌ها و نقاط ریز روی چانه و فك معمولاً به نوسانات هورمونی مربوط است و در دوره‌های خاصی از زندگی، خصوصاً در خانم‌ها پدیدار می‌شوند؛ مثل سیكل ماهانه. لكه‌های پایدار و ماندگار در این نقاط نشانه عدم تعادل هورمونی و اختلال در غدد درون‌ریز است. (مثل سندرم تخمدان پلی‌كیستیك)؛ بنابراین با مشاهده چنین علامتی هر چه زودتر آزمایش‌های لازم را انجام دهید؛ به خصوص سایر علائم مثل افزایش وزن و قاعدگی‌های نامنظم همراه باشد.

حلقه سیاه دور چشم و پف زیر چشم
سیاهی دور چشم و پف زیر آن معمولاً ریشه ژنتیكی دارد؛ اما اگر این علامت به یكباره ظاهر شود و كم‌كم هم شدت بگیرد، نشان‌دهنده یك مشكل جدی است. نواحی زیر چشم مربوط به عملكرد كلیه‌هاست و تغییر در این ناحیه می‌تواند در اثر كم‌آبی و یا مشكلی در رابطه با دفع سموم بدن به وجود آمده باشد. به همین دلیل بهتر است بیشتر آب بنوشید، از مصرف الكل بپرهیزید و مصرف كافئین و نمك را نیز بسیار محدود كنید. كبودی زیر چشم ممكن است به علت كم‌خونی، كمبود ویتامین B12 و كمبود آهن نیز باشد.

وضعیت غیر عادی زبان
به اعتقاد طب قدیمی چینی، زبان به تنهایی یك نقشه كامل از وضعیت سلامتی است. پزشكان زیادی از طریق زبان پی به بسیاری از بیماری‌ها و مشكلات جسمی می‌برند. كم خونی كه در اثر كمبود آهن، فولیت و ویتامین B12 ایجاد می‌شود، یكی از این مشكلات است كه با علائمی مثل سوزش، درد و قرمزی زبان بروز می‌كند. وقتی كه زبان به رنگ متمایل به آبی در می‌آید، می‌تواند نشانه نبود اكسیژن كافی در خون باشد. سفید شدن آن هم نشان دهنده برفك دهان است.

افزایش موهای صورت و بدن
بعضی از خانم‌ها از موهای زیاد صورت یا بدن خود شكوه می‌كنند و دچار پُرمویی هستند. این مسأله برای آنها یك معضل بزرگ است كه می‌تواند نشانه اختلال غدد درون ریز باشد. یكی از شایع‌ترین اختلالات غدد درون‌ریز، سندرم تخمدان پلی‌كیستیك است كه در آن موهای زائد بسیاری در سطح پوست رشد می‌كنند، جوش‌هایی زیادی روی پوست ایجاد می‌شود، افزایش وزن رخ می‌دهد و قاعدگی‌ها نامنظم می‌شود.

خال‌های گوشتی
براساس پژوهش‌های دانشمندان انگلیسی، افرادی كه تعداد زیادی خال‌های گوشتی دارند، استخوان‌های‌شان سفت‌تر است و بسیار كمتر از دیگران در معرض ابتلا به پوكی استخوان هستند. برخی دیگر از دانشمندان می‌گویند، وجود خال‌های گوشتی روی پوست نشان می‌دهد كه فرد بینایی و قلب سالمی دارد.

اجزای صورت و علائم درونی
چینی‌های قدیم هر یك از پنج بخش صورت را (پیشانی، بینی، چانه، گونه چپ و گونه راست) مربوط به عملكرد قسمتی از ارگان‌های داخلی بدن می‌دانستند. بیشتر مردم باور نمی‌كنند كه از این طریق می‌توان فهمید چه اتفاقاتی در حال روی دادن است. آنها هر قسمت از صورت را به یكی از عناصر پنجگانه (آتش، خاك، آب، فلز و چوب) ربط می‌دادند؛ مثلاً پیشانی مطابق عنصر آتش و به قلب انسان مربوط است علاوه بر قلب، عملكرد روده كوچك را نیز نشان می‌دهد. وجود رگ‌های بسیار ریز در پیشانی نشان دهنده مشكلات قلبی است. در اثر حمله قلبی رنگ پیشانی تقریبا به آبی متمایل می‌شود. بینی با عنصر خاك مطابقت دارد و به شكم، طحال و پانكراس مربوط است.

 
وجود جوش‌های ریز روی نوك یا اطراف بینی نشان دهنده مشكلات گوارشی، یبوست و یا اسهال می‌باشد. مویرگ‌های ریز روی پل بینی نشان می‌دهند كه فرد عادت به مصرف الكل دارد و یا از استرس و نگرانی فراوان رنج می‌برد كه با روش‌هایی مثل مدیتیشن، می‌توان آن را كاهش داد. چانه مربوط به عنصر هواست و با عملكرد كلیه‌ها و مثانه در ارتباط است.

هر گونه مشكل و تغییر رنگ در چانه و ایجاد لكه‌های تیره در اطراف دهان و چانه مشكلات مربوط به كلیه‌ها و مثانه را نشان می‌دهند. افزایش تولید استروژن و تستوسترون در بدن منجر به قاعدگی‌های نامنظم در خانم‌ها و علائم پروستات در آقایان می‌شود. افرادی كه چانه‌شان كوچك است، به‌طور ژنتیكی كلیه و مثانه ضعیف‌تری دارند. این به آن معنا نیست كه حتماً دچار بیماری‌های كلیوی می‌شوند، بلكه به این معنا كه بیشتر از دیگران مستعد این گونه بیماری‌ها هستند. گونه سمت راست كه با عنصر فلز تطابق دارد، به عملكرد ریه و روده بزرگ مربوط می‌شود. تغییر رنگ و مشكلات پوستی در این قسمت، نشان دهنده بیماری‌های ریوی و روده‌ای است. جوش‌های معمولی، اگزما و قرمزی خفیف پوست در گونه سمت راست، نشان می‌دهد كه یك سرماخوردگی در راه است.

افرادی كه بیشتر مستعد بیماری‌های تنفسی، آلرژی و آسم هستند، گونه سمت راست صورت‌شان كمی قرمز یا گاهی اوقات آبی می‌شود كه پیداست در دستگاه تنفسی التهاب وجود دارد. گونه سمت چپ مربوط به عنصر چوب و عملكرد كبد و كیسه صفراست. قرمزی و سوزش گونه چپ نشان از فشار خون بالا دارد. زرد بودن پایین چشم چپ، نشان‌دهنده سنگ كیسه صفرا یا كلسترول بالاست كه هر دو به عملكرد كبد مربوط می‌شوند. به خاطر داشته باشید كه بدن شما از راه‌های مختلفی عدم تعادل و هماهنگی بخش‌های داخلی و خارجی‌اش را به شما نشان می‌دهد. با دانستن این علائم از طریق چشم، زبان، كف دست، مو، دندان و پاها می‌توانید به راز و رمزهای درونی خود پی ببرید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره