وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هشدار بانک مرکزی به دلال های وام بانکی

به گزارش باشگاه خبرنگاران،بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد براساس اطلاعات واصله برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت مستقیم و یا با واسطه با دریافت تسهیلات غیرقانونی، منافع شبکه بانکی کشور و اشخاص را در معرض مخاطره قر ار می دهند.
بانک مرکزی از کلیه هموطنان درخواست کرده است برای پیشگیری از واقع شدن در معرض سوء استفاده افراد سودجو و کلاهبردار، موارد زیر را مورد توجه و هوشیاری قرار دهند و از مراجعه به افراد ناشناس و غیرمسئول جهت انجام امور بانکی جداً خودداری نمایند:
1- برخی از افراد سودجو با انتشار آگهی تبلیغاتی در روزنامه ها و جراید و همچنین توزیع وسیع تراکت، متقاضیان را تشویق به اخذ تسهیلات و ضمانت نامه بانکی در قبال وثایق ملکی می نمایند. لیکن عملاً با دریافت تسهیلات کلان و قرار دادن بخش ناچیزی از مبالغ تسهیلات دریافتی به وثیقه گذاران متواری شده و بدین ترتیب با ترفند و فریب، اموال ایشان را به مخاطره می اندازند.
2- در خلال انتشار آگهی در جراید با پیشنهاد پرداخت مبالغ اندک به کارکنان شاغل و بازنشسته دولت، نهادها، ارگان ها  و … اخذ فیش حقوقی و معرفی نامه نهاد متبوع، ایشان را به عنوان ضامن تسهیلات دریافتی افراد ناشناس به بانک ها وموسسات مالی و اعتباری معرفی می نمایند که در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات دریافلتی در سررسید مربوطه، بانک ناگزیر از مراجعه به ضامنین جهت وصول مطالبات خود می باشد و به علاوه حق نهادهای صادرکننده معرفی نامه جهت طرح شکایت علیه کارکنان در مراجع قضائی نیز محفوظ می باشد.
3- هنگام مراجعه به بانک ها و موسسات اعتباری و … از قرار دادن مدارک شناسایی، اسناد مالی و بانکی خود در معرض دید عموم اکید اً خودداری نمایید. در برخی موارد مجرمین با سوء استفاده از ابزار الکترونیکی نظیر تلفن همراه، دوربین های کوچک و … مبادرت به تصویربرداری و جعل مدارک مراجعین و در نتیجه سوء استفاده های مختلف مالی و غیرمالی می نمایند.