وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نوشیدن چای سبز برای این افراد ممنوع است

نوشیدن چای سبز برای این افراد ممنوع است
افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می‌کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف چای سبز خودداری کنند.
یوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: چای سبز همانند چای و سایر نوشیدنی‌ها در گروه متفرقه قرار می‌گیرد و مقدار انرژی آن بسیار ناچیز و به مقدار یک کیلوکالری است.
وی ادامه داد: چای سبز بسیاری از ترکیبات چای سیاه از جمله کافئین بالا، تانن‌ها، تئوبورومین، اسیدگالیک و غیره را دارا می‌باشد.
وی افزود: مهم‌ترین ماده موثر در چای سبز کاتچین می‌باشد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و موثر در پیشگیری از بروز سرطان‌ها و آسیب‌های قلبی عروقی می‌باشد.
وی اضافه کرد: چای سبز همچنین دارای پلی فنولهای فراوان بوده که علاوه بر خواص آنتی اکسیدان، خاصیت آنتی باکتریال و ضد عفونت هم دارد.
این کار‌شناس تغذیه گفت: چای سبز حاوی فلوئور بالا می‌باشد که نقش مهمی در پیشگیری از پوسیدگی دندان ایفا می‌کند.
نقیایی تصریح کرد: چای سبز حاوی موادی است که منجر به فعال شدن آنزیم لیپاز شده و این امر به کاهش تری گلیسرید کمک می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این نوشیدنی همچنین حاوی موادی است که منجر به کاهش مرگ سلولی ارگان‌های مهم مانند قلب می‌شود و سایر خواص آن شامل کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون، قند خون و پیشگیری از افزایش قندخون و افزایش ایمنی بدن می‌باشد.
مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد منع مصرف چای سبز در افراد مختلف گفت: افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می‌کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند. همچنین مصرف آن در دوره بارداری و شیردهی طبق نظر و توصیه پزشک و با احتیاط مصرف شود.