وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل بی‌ پولی تان چیست؟

دلیل بی‌ پولی تان چیست؟
دنیا پر از آدم‌های با استعداد فقیر است. غالب آنها یا فقیرند یا در تنگناهای مالی دست و پا می‌زنند یا كمتر از مقداری كه در توان‌شان است پول در می‌آورند. این نه به‌دلیل دانسته‌های‌شان است، بلكه به‌دلیل چیزهایی است كه نمی‌دانند.در مورد مشكلات مالی یا حرفه‌ای، غالبا كمبود دادن و گرفتن در كنار هم به چشم می‌خورد. مردم بی‌پول بسیاری وجود دارند كه علت فقرشان این است كه نه گیرنده خوبی هستند نه بخشنده خوبی؛ در حقیقت نه خوب یاد می‌گیرند نه خوب یاد می‌دهند.

مغز و وقت یادت نره!
روی مهم‌ترین قانون پول تمركز كنید: «ببخشید تا بدست بیاورید» به جای این‌كه بر این باور باشید كه: « به‌دست بیاورید و سپس ببخشید». به همه شما 2 نعمت خدادادی اهدا شده: مغزتان و وقت‌تان‌! و بعد از آن دیگر بستگی به‌خودتان دارد كه با این 2 چه كنید؟ با هر ریالی كه به دست می‌آورید خودتان و فقط خودتان قدرت تعیین سرنوشت‌تان را خواهید داشت.

 
اگر بیهوده خرجش كنید انتخاب كرده‌اید كه بی‌پول باشید. اگر خرج بدهی‌های‌تان كنید، به طبقه متوسط‌الحال پیوسته‌اید و اگر آن را روی مغزتان سرمایه‌گذاری كنید و آموزش ببینید كه چگونه دارایی‌تان را ذخیره كنید، تحول را برای آینده و هدف‌تان انتخاب كرده‌اید. این انتخاب، همه و همه، مال شما و در اختیار شماست. هر روز با هر ریال كه درمی‌آورید؛ تصمیم می‌گیرید پولدار، بی‌پول یا متوسط‌الحال باشید.

افراد كم در‌آمد سواد مالی كافی دارند؟
آیا فرق بین یك دارایی و بدهی را می‌دانید؟ یكی از دلایل پولدار نشدن مردم ندانستن تفاوت میان دارایی و بدهی است.از كار یك فرد پولدار، موجودی و دارایی متولد می‌شود اما مردم كم درآمد بدون این‌كه خودشان بدانند بدهی می‌آفرینند.اكنون با یك حساب سرانگشتی درباره زندگی خود و اطرافیان‌تان قضاوت كنید و بگویید ماهانه چقدر قسط پرداخت می‌كنید؟ اجاره خانه چطور؟ و…

 
شما بدون این‌كه خودتان بدانید برای خود بدهی می‌تراشید، قسط ماشین‌تان تمام نشده قسط مسكن شروع می‌شود.این یعنی از دست دادن فرصت‌ها، كار سخت و كوشش زیاد برای پیشرفت. در واقع چیزی كه شما اسمش را پیشرفت گذاشته‌اید اما با كمال احترام سخت در اشتباهید، شما به جای كسب دارایی به هزینه‌كردن مشغولید. با این برنامه ثابت و منظم هیچ راهی برای ریسك و سرمایه‌گذاری پیش‌روی‌تان قرار نمی‌گیرد.

به پول‌تان دستور بدهید
اجازه ندهید پول بر زندگی‌تان كنترل داشته باشد.دارایی و پول‌تان را خودتان كنترل كنید، افراد متوسط جامعه هر روز صبح سركار می‌روند و در پایان ماه منتظر دریافت حقوق خود هستند و ماه به نیمه نرسیده تمام پول خود را خرج می‌كنند. نكته همین‌جاست فرد پولدار پول می‌سازد بدون این‌كه حضور فیزیكی داشته باشد اما افراد كم در‌آمد فقط خرج می‌كنند و به پرداخت بدهی‌های خود مشغولند.

ترس به شما اجازه ریسك و سرمایه‌گذاری نمی‌دهد، نگران از دست دادن شغل تكراری خود هستید و حتی اكثر شما از شغل خود و محیط آن راضی نیستید و فقط به‌خاطر حقوق دریافتی به كارتان چسبیده‌اید. نگرانید كه زمان پرداخت قسط كم نیاورید و حتی پس از پرداخت از خودتان راضی هستید.

2راه برای انتخاب دارید:
1- به نصیحت بزرگ‌ترها گوش كنید و تحصیلات عالی كسب كنید تا یك كارمند منظم شوید و كاری بی‌دردسر و ثابت داشته باشید تا در آینده از مزایای بازنشستگی استفاده كنید و نردبان ترقی را پله‌پله بالا روید.

2- علاوه بر كسب تحصیلات و سواد مالی به شغل شخصی خودتان در كنار شغل ثابت اهمیت دهید و صاحب نردبان شوید و بگذارید دارایی‌های‌تان برای شما پول بسازند.