وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سالم و خوشمزه لاغر شوید!

سالم و خوشمزه لاغر شوید!
اگر تصمیم به لاغر شدن و کاهش وزن گرفته‌اید و از وضعیت فعلی خود راضی نیستید، مطمئن باشید یک رژیم غذایی سخت و شدید یا انجام تمرینات ورزشی سنگین راه‌حل مناسبی نخواهد بود. نکته‌ای که هیچگاه نباید فراموش کنیم این است که بدن انسان فقط تغییرات آهسته و مستمر را می‌پذیرد.

چه بخوریم تا لاغر شویم؟
این‌که چه بخوریم تا لاغر شویم، یکی از سوالات مورد علاقه افراد چاق است، در حالی که شاید بهتر آن است که بپرسند چه نخورند تا لاغر شوند؟ ولی از آنجا که غذا یک عشق پنهان برای آنان است راه حل لاغری خود را نیز در آن می‌یابند.

البته باید اذعان کرد که غذا جزو لاینفک زندگی همه ماست و از طرفی یک لذت خداداد است پس اولا ما باید غذا بخوریم و ثانیا باید از غذا لذت ببریم وگرنه دچار اختلالات روانی خواهیم شد.چگونه لاغر شویم؟ پس حالا چه باید بخوریم تا لاغر شویم؟ یا اگر وزن ما طبیعی است دچار افزایش وزن نگردیم؟  نکات ذیل جواب خلاصه‌ای است به این سوالات:

1- سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس‌دار و میوه‌جاتی که قندشان بسرعت جذب نمی‌شود و به عبارتی دارای قند پیچیده هستند را جایگزین مواد قندی ساده و انواع شیرینی‌جات کنید. خیلی از افراد چاق همیشه به دنبال داشتن مواد قندی ساده حتی به میزان کم هستنذد تا دچار ضعف نگردند، ولی حقیقت آن است که استفاده از این مواد شما را در یک سیکل معیوب قرار می‌دهد که طی روز همیشه باید از این مواد بخورید تا ضعف شما پایان یابد.

2- مصرف لبنیات از نوع کم‌چرب، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید بدون چربی و روغن گیاهی مایع از مواد غذایی است که شما به هر صورت باید در برنامه غذایی خود بگنجانید. ولی مصرف آنها  بنابر شرایط بدنی، سن، جنس و نوع بیماری‌های همراه، بایستی تغییر یابد که نیاز به برنامه‌ریزی منظم توسط متخصصین تغذیه دارد.

3- مصرف انواع چربی‌های حیوانی، فست‌فودهای حاوی چربی اشباع شده، نوشابه‌های گازدار، شیرینی‌ها، خرما و عسل و مواد حاوی قند سریع‌الهضم بایستی با محدودیت جدی همراه باشد. اگرچه حذف کامل  این نوع مواد غذایی با توجه به عادات روزمره خیلی از افراد چاق شاید امکان‌پذیر نباشد ولی محدود نمودن با برنامه و زیر نظر متخصص امکان‌پذیر و منطقی بوده و شما را در کاهش وزن بدون شمارش دقیق کالری دریافتی یاری می‌نماید.

4- مقادیر زیادی آب (حداقل 5 تا 6 لیوان در روز) بنوشید تا دیگر شما بین احساس گرسنگی و تشنگی سر در گم نشوید.

5- از آنجا که مکانیسم طبیعی کنترل اشتها و سیری در خیلی از افراد چاق دچار اختلال است،  رفتاردرمانی و تغییر عادات غذایی و شیوه‌های زندگی شاید قبل از نکات فوق و ضروری‌تر از همه آنها باشد، چرا که شما را در ایجاد حس سیری به طور خودکار یاری می‌نماید. از بین عادات غذایی رژیم غذایی منظم و کنترل سرعت غذا، از نکات اساسی در این زمینه است.

راه حل هایی دیگر برای لاغر شدن
در این قسمت راهکارهایی که شما بایستی برای به دست آوردن یک وزن سالم انجام دهید ارائه شده است:

* برای لاغر شدن اول از همه،از هرگونه رژیمی که به صورت فوری عمل کرده و کاهش وزن باور نکردنی را به شما تضمین می کند درحالی که شما هنگام تماشای تلویزیون دسر می خورید، اجتناب کنید. 
* تاکیدتان بیشتر بر روی تناسب اندام باشد تا لاغر شدن. زیرا اگر هدف شما لاغر شدن باشد، این هدف محدودیت در خوردن و ورزش بیش از حد و همچنین آزار و اذیت شما و نگرانی درمورد وزنتان را به دنبال دارد. این روش هیچ نکته سالمی دربر ندارد.

* هر روز 5 وعده کوچک غذا بخورید. یک ظرف کوچک به اندازه دو کف دست (زمانی که درکنار هم هستند) بردارید.این اندازه باید سایز هر وعده غذایی شما باشد.خوردن در طول روز باعث می شود که شما از گرسنگی و خوردن زیاد در وعده بعدیتان دوری کنید.

* آخرین وعده غذایی شما نباید دیرتر از 7 بعداز ظهر باشد.

*برای لاغر شدن بهتر است، شیرینی، شکر و جوش شیرین را از رژیمتان حذف کنید. به جای شیرینی، آدامس های نعنایی و دارچینی بجوید. به جای شکر از عسل به عنوان یک جایگزین استفاده کنید.

* درروز حداقل یک بار سوپ بخورید.سوپ مغذی کم نمک آب بدن را تأمین می کند درحالیکه مواد زائد را از بدن شما دفع می کند.افرادی که روزانه یک وعده یا بیشتر سوپ می خورند کاهش وزن بیشتری نسبت به آنهایی دارند که به مقدار مساوی کالری مصرف می کنند اما سوپ نمی خورند.( سوپ های خانگی مصرف کنید زیرا سوپ های کنسرو شده پر از نمک و مواد شیمیایی هستند.)

*برای لاغر شدن روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید، پیاده روی به صورت روزانه تاثیر شگفت انگیزی در سوخت و سازتان دارد. سعی کنید پیاده رویتان در هنگام صبح یا شب دو ساعت قبل از خواب باشد. میزان وزن شما می تواند پیاده روی را با ورزش های کششی مانند تائی چی یا یوگا جایگزین کند.

چربی را ال کارنیتین از بین می برد
ال کارنیتین یک اسید آمینه است که در کبد شما تولید می گردد و به کنترل و تنظیم سوخت و ساز چربی شما کمک می کند و این در هر برنامه کاهش وزنی ضروری است.ال کارنیتین همچنین تری گلیسرید را کاهش داده و کلسترول خوب را افزایش می دهد درنتیجه از قلب محافظت می کند.منابع عالی ال کارنیتین شامل گوشت، ماهی، مرغ، گندم (غلات)، انبه، شیر و … است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره