وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بوی بد عرق شما، دیگران را آزار می‌دهد

بوی بد عرق شما، دیگران را آزار می‌دهد
بهترین راه برای مبارزه با بوی عرق بدن، جلوگیری از ایجاد آن است. رعایت بهداشت شخصی مثل استحمام روزانه، شستن لباس ها و استفاده از مواد ضد تعریق و خوشبو کننده در زیر بغل و تمیز نگه داشتن پاها و جوراب و کفش در جلوگیری از این بوی نامطلوب تأثیر بسزایی دارد.

عرق کردن در این شرایط طبیعی است: هنگام ورزش یا کار کردن شدید، در هوای گرم، هنگام عصبانیت یا داشتن استرس. ولی عرق کردن بیش از حد در هر حالتی (هیپرهیدروزیس) مثلا حتی در هوای خنک، نشان دهنده ی وجود یک مشکل در بدن است و باید به پزشک مراجعه کرد.

خود عرق به تنهایی معمولا مشکلی ایجاد نمی کند، ولی بوی ناشی از آن مشکل زاست که بیشتر مواقع با استفاده از مواد ضد تعریق و خوشبوکننده (مثل مام های جامد) و حمام کردن مرتب و تمیز نگه داشتن لباس ها، برطرف می شود.عرق کردن باعث حفظ دمای مطلوب بدن و خنک نگه داشتن آن، مرطوب کردن پوست، و حفظ تعادل مایعات و الکترولیت ها و مواد شیمیایی در بدن مثل سدیم و کلسیم می شود. پس خود عمل تعریق برای بدن ضروری و مفید است.

اما بعد از این که عرق از پوست خارج شد، باکتری های موجود در روی پوست، شروع به تجزیه مواد آن می کنند و باعث ایجاد بوی بدی می شوند. استفاده از مواد ضد تعریق و خوشبوکننده باعث کاهش ترشح عرق و حذف بوی بد آن می شوند.اگر به طور غیرعادی و در هر حالتی، بیش از حد عرق می کنید، حتماً نزد پزشک بروید تا علت مشکل شما را تشخیص دهد و درمان کند

راه های کاهش بوی بد عرق

1- به طور مرتب حمام کنید. با این کار تعداد باکتری هایی را که روی پوست هستند کم می کنید.

2- لباس های نخی و نازک و گشاد بپوشید. با این کار پوست شما به راحتی نفس می کشد و کمتر عرق می کنید. اگر هم عرق کنید، عرقتان زود خشک می شود.

3- از مواد ضد تعریق استفاده کنید. بعد از بیرون آمدن از حمام و خشک کردن خودتان، مواد ضد تعریق و خوشبوکننده (خصوصاً مام های صابونی یا جامد) را به زیر بغل خود بمالید. به یاد داشته باشید که این کار را بلافاصله بعد از استحمام باید انجام دهید. در غیر این صورت اگر مدتی بگذرد و عرق کنید، سپس مام بزنید دیگر فایده ای ندارد و عرق شما بو خواهد گرفت. استفاده از این مواد بدون استحمام، فایده ای ندارد.

همچنین می توانید قبل از خوابیدن در شب، حمام کنید. سپس بعد از خشک کردن زیر بغل خود با حوله، مام را به زیر بغل خود بمالید. با این کار وقتی شما می خوابید، دیگر عرق نمی کنید و مام بهتر می تواند تأثیر خود را داشته باشد.

4- استفاده از مواد خوشبوکننده به تنهایی مثل اسپری ها در کاهش بوی عرق تأثیری ندارد، چون فقط آن را تا مدتی مخفی می کند، ولی مواد ضد تعریق، عرق کردن را کم می کنند. بیشتر مواد ضد تعریق، خوشبو هم هستند.

5- مراقب غذاهایی که می خورید باشید. اگر خوراکی یا نوشیدنی باعث می شود بیش از حد طبیعی عرق کنید یا عرق شما بو دهد، آن را مصرف نکنید مثل نوشیدنی های کافئین دار (قهوه و کولا) و سیر و پیاز خام.

6- لباس های عرقی و بودار خود را هر روز عوض کنید و بشویید. در غیر این صورت نکات بالا تأثیری در کاهش بوی عرق نخواهند داشت.

7- زیر بغل خود را خشک و تمیز نگه دارید. میکروب های مولد بو به سختی در محیط خشک فعالیت می کنند.

لباس های نخی و نازک و گشاد بپوشید. با این کار پوست شما به راحتی نفس می کشد و کمتر عرق می کنید

8- بعد از ورزش کردن، لباس و بدن خود را بشویید.

9- بعد از آمدن از محل کار یا مدرسه، جوراب و پاهای خود را بشویید و اگر لباستان بوی عرق می دهد، دیگر آن را نپوشید تا بشویید.

10- بعضی وقت ها، مصرف غذاهای چرب و مواد غذایی با بوی تند مثل پیاز، سیر و ادویه کاری می توانند از منافذ پوستی به بیرون ترشح شوند و بوی بدی ایجاد کنند.

11- موهای زیر بغل خود را به طور مرتب تمیز کنید. با این کار از تجمع باکتری ها در زیر بغل و ایجاد بوی بد جلوگیری خواهید کرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره