وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عطر درمانی ! راز زیبایی

تاریخچه شکل گیری این روش چیست؟

بیشتر مردم آگاهند که گیاهان عناصر شیمیایی گوناگون دارند که می توان آنها را استخراج و استفاده های مفید متعدد کرد. در این روش،‌ عطر گیاه از روغن های بودار ساخته شده که در ساعات متفاوت شبانه روز به مقادیر گوناگون در اندام های متفاوت گیاه وجود دارند.

این روغن های طبیعی را نوعی نمودار شخصیت گیاه تصور می کنند. گیاه شناسان تصور می کنند که جریان گردش و تمرکز آنها در اندام های متفاوت گیاه بستگی به وضعیت خورشید و فصل سال و به ویژه بستگی به وضع کره ماه نسبت به زمین دارد. کیفیات و آثار شیمیایی و درمانی یک عطر خاص گیاهی همچنین بستگی به اندامی از گیاه دارد که از آن استخراج شده است.

 

این روش چگونه عمل می کند؟

پوست بدن انسان خیلی پیش از آنکه تا کنون تصور کرده ایم توان جذب دارد. تحقیقات هم اکنون ثابته کرده اند که برخی داروها را اگر به مدت کافی با نوارهای خاص نگه دارنده روی پوست بدن قرار دهند آنها به آسانی جذب پوست شده و آثار درونی می گذارند.

مواد بودار ذراتی پخش می کنند که آنها را مولکول های باردار یا مولکول های ناشر بو می نامند. دماغ انسان این مولکول های ناپیدا را می گیرد و سپس اطلاعاتی ویژه از آنها به چند بخش خاص مغز می فرستند و مغز آن اطلاعات را به عنوان بوهای آشنا یا بیگانه یا دلپسند یا خوب یا بد و غیره طبقه بندی و تفسیر می کند.

 

روش اجرا چگونه است؟

شماری درمانگران آن ها را مانند داروهای دیگر تجویز می کنند؛ برخی دیگر آنها را در شکل بخار تنفسی تجویز می کنند. و دیگران آن ها را برای مالش روی پوست بیمار ماساژ می دهند. درمانگرانی هستند که مخلوطی از هر سه گونه کاربردهای روغن های معطر را به کار می گیرند.

 

این روش چه کاربردی دارد؟

این روغن ها در نزدیک به یکصد بیماری و وضعیت نامطلوب جسمی و روانی -عصبی به کار گرفته و نتایج درمانی خوب کسب کرده اند ولی اینجا تنها برخی از آنها را نام می بریم؛ انواع زخم ها و سوختگی ها و ورم ها، داغ های روی پوسا، انواع جوش های چهره، کشیدگی های مولد زایمان که قابل پیشگیری با روغن مناسب نیز هستند، انواع دردهای عضلانی و مفصلی،‌انواع بیماری های ریوی چون آسم و برونشیت، سرماخوردگی،..

 

ناراحتی های روده بزرگ، ناراحتی ها و بیماری معده، یبوست، سرفه، غده ها یا کیست های درونی و بیرونی، افسردگی روانی،‌ غش، اسهال، تب، اگزمای پوستی، بواسیر، گازهای زیاد گوارشی،‌سردرد، سوءهاضمه، روماتیسم، شوک های جسمی و روانی، سینوزیتیس، پوست خشک یا چرب یا خیلی حساس یا خیلی تحریک شده، گلوی ناراحت، درد دندان، درد پشت، ضعف جنسی، و غیره. افزون بر آنها که نام بردیم و نبردیم، روغن های معطر گیاهی را می توان برای تحریک و تقویت اشخاص ضعیف و سست یا آرام کردن اشخاص ناراحت، و وسواسی و نگران استفاده کرد.

 

چه انتقاداتی به این روش وارد است؟

روش عطر درمانی ممکن است به علت هزینه نسبتا گران آن هیچ گاه استفاده خیلی گسترده نیابد. تولید روغن های معطر گیاهی و نگهدای آنها که باید در شرایطی خاص باشد تا خواص آنها ناپدید نشوند هزینه نسبتا گران دارد و البته هشت تا ده جلسه درمان نیز ارزان نیست. بنابراین چون روش عطر درمانی زمانی نسبتا دراز میگیرد تا نتایج درمانی مطلوب دهد و از داروهای نسبتا گران بها استفاده میکند، امکان اینکه یکی از روش های خیلی گسترده پزشکی شود اندک است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره