وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه بدون ورزش کردن کالری زیادی بسوزانیم؟

همه شما از فواید بی شمار ورزش مطلع هستید و می‌دانید که به هیچ بهانه‌ای نباید از ورزش کردن سر باز زد. اما به هر حال روشهایی هم وجود دارند که بدون ورزش نیز بتوانید کالری بیشتری بسوزانید. برای کاهش وزن می‌توانید در کنار ورزش کردن از این روشها نیز استفاده کنید. در اینجا 6 روش برای مصرف کالری بیشتر آورده شده است.
 
1- گرسنه بخوابید:

 اگر دیر وقت شام می‌خورید، و یا اینکه زود شام می‌خورید، اما قبل از خواب دوباره میان وعده مصرف می‌کنید، بهتر است به جای این کارها گرسنه به رختخواب بروید و قبل از خواب معده را خالی نگه دارید. زیرا وقتی که خواب هستید بدن شما کالری مصرف می‌کند در حالی که شما غذای اضافی‌ای نخورده‌اید. بنابراین هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید کالری بیشتری سوزانده‌اید.
 
2- آب خنک بنوشید:

نوشیدن آب علاوه بر فوایدی که دارد می‌تواند جلوی اشتها را گرفته و به کاهش وزن کمک کند. اما برای سوزاندن کالری بیشتر آب خنک بنوشید چون برای تعدیل دمای بدن پس از مصرف مایعات خنک کالری بیشتری مصرف می‌شود. نوشیدن 8 لیوان آب خنک در روز، 70 کالری بیشتر می‌سوزاند.
 
3- بی قرار باشید!:

تکان دادن بدن، پاها، حرکت دادن دستها، انگشتان و هر حرکت عضلانی حتی جویدن آدامس هم مقداری کالری مصرف می‌کنند. پس بی حرکت ننشینید.
 
4- بخندید!:

تا می‌توانید بخندید. خندیدن هم کالری مصرف می‌کند و هم برای سلامت شما اثرات مفیدی دارد. حتی اگر به جای فیلمهای معمولی، فیلم کمدی تماشا کنید 20 درصد کالری بیشتری مصرف می‌کنید. پس به دنبال فیلمهای خنده‌دار باشید و مجلات و کتابهای طنز بخوانید.
 
5- غذاهای ادویه دار بخورید:

محققان می‌گویند ادویه‌هایی مانند فلفل قرمز، زیره سبز، و کاری چند دقیقه پس از خوردن موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شوند. در مقایسه با غذاهایی که ملایم هستند، غذاهای ادویه دار و تند کالری بیشتری می‌سوزانند.
 
6- پروتئین مصرف کنید:

پروتئین غذای خود را اضافه کنید. مخصوصا لبنیات را به رژیم غذایی خود بیفزایید. این کار باعث می‌شود که بدن نیاز به استفاده از سلولهای عضلانی و تجزیه آنها نداشته باشد و شما بافت عضلانی بیشتری داشته باشید. هرچه بافت عضلانی شما بیشتر باشد کالری بیشتری خواهید سوزاند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره