وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

از کهیر آفتابی چه می‌دانید؟

از کهیر آفتابی چه می‌دانید؟
آفتاب‌سوختگی تنها بلایی نیست که اگر مدتی زیر نورآفتاب قرار بگیرید، سرتان می‌آید، کهیر آفتابی و لوسیت هم به عنون آلرژی‌های آفتابی شناخته شده‌اند….

کهیر آفتابی:
روی پوست برخی افراد در مواجهه با آفتاب شدید، در عرض چند دقیقه جوش‌های کوچک قرمزرنگی نمایان می‌شود که مثل جای نیش حشرات است و خارش دارد و اگر فرد وارد سایه شود، این دانه‌ها طی 1 تا 2 ساعت ناپدید می‌شوند. کهیر آفتابی گاهی بسیار شدید بروز می‌کند به طوری که فرد را از خارج شدن از خانه بازمی‌دارد. این بیماری بیشتر در خانم‌های 20 تا 40 ساله دیده می‌شود و ممکن است چند سال در یک فرد مدام عود کند.

لوسیت تابستانی:
این بیماری از ناراحتی‌های شایعی است که آفتاب باعث بروز آن می‌شود و مانند بسیاری دیگر از بیماری‌های پوستی، زنان بیشتر به آن مبتلا می‌شوند. جالب اینجاست که لوسیت در افرادی که در مواجهه طولانی مدت با نورخورشید نبوده‌اند هم دیده می‌شود. نشانه‌های بیماری بسیار شبیه نشانه‌های بیماری کهیر آفتابی است؛ دانه‌های قرمز همراه با خارش. زیر بغل، روی دست‌ها و پاها از نقاطی هستند که لوسیت بیشتر در آنها بروز می‌کند. در افراد دچار این نوع آلرژی آفتابی، دانه‌ها پس از 30 دقیقه ماندن زیر آفتاب بیرون می‌زنند و ایجاد آنها تا چند ساعت و حتی تا چند روز پس از آن نیز ادامه می‌یابد و تقریبا یک هفته برای محو شدن آنها زمان لازم است.

چاره چیست؟
جواب این سوال ساده است. همیشه در سایه بمانید و حتی در سایه نیز از یک ضدآفتاب خوب استفاده کنید چون اشعه‌های مضر آفتاب حتی از ابرها هم می‌گذرند و به پوست آسیب می‌رسانند. اگر آلرژی‌های آفتابی در شما بسیار شدید بروز می‌کند، حتما به پزشک مراجعه کنید و موضوع را با او در میان بگذارید. برخی افراد به دلایل موروثی به این نوع ناراحتی‌ها مبتلا هستند اما برخی بیماری‌ها نظیر لوپوس نیز می‌تواند باعث بروز حساسیت‌های پوستی در مواجهه با آفتاب شود

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره