وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با انواع عینک های آفتابی

آشنایی با انواع عینک های آفتابی
اشعه مضر ماورای بنفش نور خورشید می تواند از بین ابرها نیز عبور کند، بنابراین استفاد از عینک آفتابی برای روزهای ابری و آفتابی لازم است. حتی کودکان نیاز به استفاده از عینک آفتابی دارند. برای خرید عینک آفتابی به مکان های فروش معتبر مراجعه کنید و قبل از آن با یک کارشناس بینایی‌سنجی در این باره مشورت کنید. هیچ وقت از دست فروش ها و مغازه های نامعتبر عینک آفتابی نخرید.

انواع عینک آفتابی
در فصل گرما شدت نور خورشید افزایش می‌یابد و در نتیجه استفاده از عینک آفتابی در این فصل ضروری است.
استفاده از عینک آفتابی مناسب در شرایطی که نور آفتاب شدید است، باعث بهتر شدن دید و پیشگیری از صدمه به عدسی و شبکیه چشم می‌شود. در نور شدید، چشم احساس خستگی و کاهش دید رنگی می‌کند.در صورتی که چشم‌ها هر روز بدون محاظ برای ساعات طولانی در معرض تابش نور آفتاب قرار گیرند، احتمال ابتلا به آب مروارید بسیار افزایش می‌یابد.

عینک پلاریزه
عینک های آفتابی با لنزهای (شیشه) پلاریزه برای افرادی که مدتی در آب و یا در برف می مانند، بسیار مفید است.این عینک ها، بازتاب نور را می شکنند و در نتیجه از تابش نور خیره کننده به چشم جلوگیری می کنند.این عینک ها برای کسانی که تابش نور را دوست ندارند نیز مناسب می باشد.شیشه عینک با پوشش آیینه ای هدفی بالاتر دارد. عینک آینه ای، نور کمی را به چشم ها وارد می کند و برای افراد چشم روشن بسیار خوب است.

عینک مسدودکننده نور آبی
این عینک ها معمولا دارای شیشه کهربایی رنگ می باشند.این عینک جلوی ورود نور آبی به چشم را می گیرد.این عینک ها دارای قدرت تطابق بالایی می باشند و برای صیادان، خلبانان، قایق رانان و اسکی بازان بسیار خوب می باشند.

نور آبی، ملاتونین یا هورمون خواب را تحت تاثیر قرار می دهد و به عملکردش آسیب می رساند.یک تحقیق نشان داد افرادی که این عینک ها را می زنند، در شب بهتر می خوابند.با افزایش سن، احتمال بروز آب مروارید نیز افزایش می یابد.استفاده از عینک آفتابی ممکن است باعث تاخیر بروز آب مروارید شود

عینک فتوکرومیک
اگر شما همزمان با استفاده از عینک طبی نیاز به عینک آفتابی هم دارید، لنزهای فتوکرومیک بهترین انتخاب می باشند.این عینک ها در محیط بسته (مثلا داخل خانه) روشن هستند، ولی جلوی نور خورشید تیره می شوند.عینک های فتوکرومیک، به میزان صددرصد جلوی ورود اشعه های زیانبار ماواری بنفش (UV) نور خورشید به چشم را می گیرند.این عینک ها در داخل اتومبیل تیره نمی شوند، اما بیشتر شیشه های اتومبیل ها، اشعه های UV را عبور می دهند و باعث تغییر رنگ آنها می شوند.

عینک با لنز زرد؛عینک با شیشه زرد رنگ
اگر شما هنگام ورزش عینک آفتابی می زنید، شیشه های رنگی را استفاده کنید تا دید ورزشی را بالا ببرند.
عینک با شیشه زردرنگ در نور کم یا در هوای مه آلود کمک می کند تا تصویر را واضح تر ببینید.این عینک ها برای ورزش هایی از قبیل: اسکی، دوچرخه سواری، بسکتبال و تنیس و بدمینتون مناسب می باشند.

عینک با عدسی سبز؛عینک با شیشه سبز رنگ
شیشه عینک سبز رنگ ممکن است وضوح رنگ ها را بالا ببرد.توصیه می شود حتما قبل از خرید، این عینک ها را به چشم بزنید و با نور یکسان، رنگ های مختلف را ببینید و بهترین آنها را خریداری کنید.

محافظت از چشم کودکان در برابر آفتاب

کودکان نیز همانند بزرگسالان نیاز به عینک آفتابی دارند.کودکان در فصل تابستان، بیشتر در بیرون از منزل بازی می کنند و چشم آنها حساس تر می باشد.موقع خرید عینک آفتابی (از جاهای معتبر) برای کودک خود بپرسید که آیا این عینک در مقابل اشعه های ماواری بنفش از چشم ها محفاظت می کند یا نه.

آفتاب و چشم ،چگونه نور خورشید به چشم شما آسیب می رساند؟

با افزایش سن، احتمال بروز آب مروارید نیز افزایش می یابد.استفاده از عینک آفتابی ممکن است باعث تاخیر بروز آب مروارید شود.همچنین، عینک آفتابی از تخریب ماکولا جلوگیری می کند. لکه زرد در قسمت مرکزی شبکیه چشم به نام ماکولا خوانده می شود.تخریب ماکولا، بیماری ای است که به مرکز بینایی آسیب می رساند.بعد از عمل جراحی آب مروارید، حتی در داخل خانه باید از عینک پلاریزه استفاده کنید تا درد و ناراحتی ناشی از تابش نور را کم کند.