وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

2 خواهر و برادر زنده به گور شدند

اسکا نیوز : پایتخت ایران در دو شبانه روز اخیر شاهد 62 فقره آتش سوزی و 85 رخداد ناگوار دیگر بود.
147 فقره رخداد مختلف درون شهری تهران بزرگ در 48 ساعت گذشته ، دست کم پنج کشته ، 52 زخمی و میلیونها تومان خسارت مالی بر جا گذاشت.
در همین مدت شعله های سرکش 10 ساختمان مسکونی ، پنج خودرو ، پنج مغازه و … در «عملیات 125» مهار شد.
همچنین ظهر جمعه ستاد فرماندهی آتش‌نشانی پایتخت از ریزش یک خانه بر اثر گودبرداری غیر اصولی در ساختمان سه طبقه مجاور باخبر شد و بی ‌درنگ کمک رسانان ایستگاه 57 و گروه نجات 10 این سازمان را رهسپار شهرک «شاهد» تهرانپارس کرد.
سه نفر از ساکنان خانه مورد نظر به نام های : یاسین – ن (3ساله) سمیه – ن (16 ساله) و ثریا – ن (40 ساله) به همراه «غلام – ه» کارگر 55 ساله ، زیر آوار مدفون بودند.
کمک رسانان آتش نشانی بلافاصله عملیات جست و جو و آواربرداری را آغاز کردند و با تلاش بی‌وقفه توانستند «غلام» و «ثریا» را زنده از زیر آوار بیرون بیاورند.در آن بین متاسفانه «یاسین» و «سمیه» که خواهر و برادر بودند جان سپردند و پیکرهایشان به پزشکی قانونی فرستاده شد.
معاون منطقه سه عملیات آتش‌ نشانی برای جلوگیری از این گونه رخدادهای مرگبار هشدار داد : هنگامی که گودبرداری پایین تر از پی ساختمان های مجاور انجام می شود باید برای پایداری آنها ، اقدام لازم صورت بگیرد.
اگر خاک محل گودبرداری ، دستی است باید گودبرداری به صورت تدریجی و با مهار کامل دیواره های جانبی به وسیله شمع انجام شود.
برای جلوگیری از ریزش دیواره های جانبی در صورت نبود محدودیت در فضا ، دیواره‌ها باید شیب ملایمی داشته باشد.
دیواره های هر گودبرداری که عمق آن بیش از نیم متر است و خطر ریزش دارد باید مهار شود به جز مواردی که شیب دیواره به اندازه مجاز باشد.
اگرگودبرداری بیش از سه متر عمق دارد باید ابتدا محل ستونها خاکبرداری و بعد با مهار آنها از ریزش و رانش خاک های سست جلوگیری شود.
کارگران هنگام گودبرداری باید تمام اصول ایمنی را رعایت کنند.
در دو شبانه روز اخیر در مجموع 1853 آتش نشان با 624 خودرو ویژه 136 ساعت عملیات کمکی و مهاری انجام و 39 شهروند را نجات دادند که به آنان خسته نباشید می گوییم.