وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ناگفته‌هایی از نرم‌كننده ها

بسیاری از خانم‌ها و آقایان از اینكه موهایشان پس از حمام حالت وز (فرهای نامطلوب) به خود می‌گیرد و به سختی شانه می‌شود، شاكی هستند و دوست دارند پس از حمام كردن موهایی نرم، صاف و درخشنده داشته باشند. شاید شما هم جزو همین افراد باشید و شاید تا به حال راه‌های بسیاری را آزموده باشید.به نظر می‌رسد استفاده از یك حالت دهنده و به عبارتی دیگر كاندیشنر، آسان‌ترین و بی‌دردسرترین راه حل باشد ولی آیا درست‌ترین و كم‌عارضه‌ترین راه حل هم هست؟
شامپو از موادی تشكیل شده كه پس از آبكشی بار الكتریكی منفی روی مو به جای می‌گذارد. این امر سبب باز شدن پولك‌های سطح خارجی مو موسوم به كوتیكل ‌شده و باز شدن این پولك‌ها سبب از دست رفتن رطوبت مو می‌شود و مو را زبر و ناهموار می‌كند. به علت این ناهمواری، مو نمی‌تواند نور را به خوبی منعكس كند، بنابراین مو درخشندگی خود را از دست داده، كدر ومات به نظر می‌آید.   حالت دهنده یا كاندیشنر از موادی تشكیل شده  كه در ساختار مولكولی آن بار مثبت وجود دارد. خنثی شدن بار الكتریكی مو به وسیله حالت دهنده موجب صاف شدن پولك‌های مو می‌شود و در نتیجه مو حالت پذیر و درخشان می‌شود. بنابراین هر چه مو خشك‌تر باشد (منظور طبیعت مو است نه خیس یا تر بودن آن) بیشتر به حالت دهنده نیاز دارد، به طوری كه برای موهای خیلی خشك و آسیب دیده از حالت دهنده‌های با نفوذ عمقی استفاده می‌شود كه به داخل كوتیكول نفوذ می‌كند.
طرز استفاده
پس از شامپو كردن موی خود را به خوبی آبكشی كنید تا هیچ گونه اثری از شامپو لابه‌لای موی شما باقی نمانده باشد. سپس موی خود را با دست و یا حوله آبگیری كنید چون مویی كه خیلی خیس باشد، قدرت جذب حالت دهنده روی آن كمتر است. حالا مقداری حالت دهنده در كف دست خود بریزید و دست‌ها را مالش دهید (درست همان كاری كه برای شامپو می‌كردید) تا به خوبی دركف دست شما پخش شود. سپس آن را به صورت یكنواخت روی همه تارهای موی خود پخش كنید. برای پخش كردن آن می‌توانید از شانه مناسب نیز استفاده كنید. باید توجه داشته باشید كه بر خلاف شامپو، حالت دهنده را نباید روی پوست سر خود ماساژ دهید. فقط ساقه و نوك موی شما احتیاج به حالت دهنده نیاز دارد. به حالت دهنده كمی ‌زمان بدهید كه كار خود (عمل خنثی كردن بار الكتریكی مو) را انجام دهد. زمان لازم برای این كار در دستورالعمل نوشته شده روی كاندیشنر باید قید شده باشد اما اغلب دو تا سه دقیقه زمان لازم دارد. مرحله بعد، مرحله آبكشی است. نكته‌ای كه باید در این مرحله دقت كنید، این است كه برخلاف آبكشی شامپو كه هرچه افراط كنید بهتر است، برای آب‌كشی حالت دهنده زیاد افراط نكنید! چون همان‌طور كه ذكر شد باید مقدار اندكی از حالت دهنده روی سطح موی شما باقی بماند. برای این منظور حالت دهنده را زمانی استفاده كنید كه قصد دارید ازحمام خارج شوید.نكته دیگری كه باز هم باید تاكید شود، آن است كه تنها مقدار اندكی از حالت دهنده باید روی موی شما باقی بماند، بسیار اندك در حدی كه هنوز احساس كنید سطح مو لیز است. به جای گذاردن مقدار زیاد از حالت‌دهنده نه تنها موجب نرمی‌و حالت پذیری بیشتر مو نمی‌شود بلكه سبب احساس سنگینی و كدورت مو شده و آن را بدحالت می‌كند.
شامپوهای دو در یك (2in1)
در گذشته پاك‌كنندگی شامپو با خشكی و زبری موها همراه بود، به طوری كه مصرف‌كننده این حالت را به عنوان یكی از ویژگی‌های شامپو پذیرفته بود. گویا مردم قانع شده بودند كه تنها راه حل برای مبارزه با زبری مو استفاده از كاندیشنر است اما درحال حاضر دسترسی هم‌زمان مصرف‌كننده به موی نرم و پاكیزه، با ابزاری به نام دومنظوره امكان‌پذیر شده است. البته ثابت شده كه استفاده از شامپو در یك مرحله و كاندیشنر در مرحله‌ای جداگانه تاثیر بیشتر و مفیدتری دارد. به هر حال فرآورده دومنظوره برای كسانی طراحی شده كه وقت كافی برای شستن مو در یك مرحله و كاندیشن كردن آن در مرحله‌ای جداگانه ندارند. برای مثال، كسانی كه صبح با عجله دوشی می‌گیرند و خود را برای رفتن به بیرون از خانه آماده می‌كنند. این محصول در صورتی كه به درستی فرمول‌بندی شده و به درستی مصرف شود، مزایای پاك‌كنندگی شامپوی ملایم را به همراه خواص ارزنده كاندیشنر، یكجا و در یك مرحله عرضه می‌كند.
 
سین‌جیم‌های حالت‌دهنده
پس از استفاده از كاندیشنر احساس می‌كنم مویم سنگین شده است. چرا؟
این مشكل می‌تواند در اثر یكی از این عوامل به وجود آمده باشد:
• كاندیشنر به جای اینكه روی ساقه و نوك موها استفاده شود، به غلط روی پوست سر مالیده شده است.
• كاندیشنر بیش ازحد استفاده شده و یا به خوبی آبكشی نشده است.
• كاندیشنر برای موی سر شما مناسب نبوده است.
پس از استفاده از كاندیشنر، موی خود را با آب گرم آبكشی كنم یا آب سرد؟
به یاد داشته باشید هرچه دمای آب آبكشی بیشتر باشد، كاندیشنر بیشتری زدوده می‌شود. از طرفی روی موی زبر و ضخیم كاندیشنر بیشتری باید بر جای بماند. بنابراین هر اندازه موی شما ضخیم‌تر است، از دمای آبكشی كمتری استفاده كنید تا كاندیشنر بیشتری روی موی شما بر جای بماند و هر چه موی شما نازك‌تر باشد، از آب گرم‌تری استفاده كنید تا كاندیشنر كمتری روی موی شما باقی بماند.
در آرایشگاه پس از كاندیشنر كردن، موی من را زیر سشوار قرار می‌دهند. آیا این كار لازم است؟
این كارعملكرد كاندیشنر را تسریع می‌كند اما مزایای كاندیشنر را بیشتر نمی‌كند.
آیا كاندیشنر موخره را هم درمان می‌كند؟
هیچ چیز جز تیغه‌های قیچی! موجب برطرف شدن موخره نمی‌شود.
آیا كاندیشنر رشد مو را تسریع می‌كند؟
خیر ولی كمك می‌كند كه مو بیشتر روی موی سر شما باقی بماند.
 كاندیشنرهای با نفوذ عمقی چه تفاوتی با كاندیشنرهای معمولی دارد؟
كاندیشنرهای با نفوذ عمقی طوری طراحی شده كه به داخل كوتیكول رسوخ می‌كند.
آیا ممكن است كاندیشنر سبب ریزش مو شود؟
در اثر استعمال شامپو و كاندیشنر ریزش مو ظاهرا زیاد می‌شود اما این ریزش طبیعی و موقتی مو است. این مواد موجب ریزش دایم مو نمی‌شوند.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره