وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ممنوعیت برنامه غیراخلاقی آیفون از سوی اپل

نخستین برنامه مستهجنی كه برای آیفون طراحی شده بود تنها چند ساعت پس از عرضه از سوی اپل برداشته شد.

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی كه طراحان این برنامه مدعی شدند این برنامه به دلیل تقاضای بالا برای دانلود و احتمال از كار افتادن سرورها برداشته شده است، اپل با تایید حذف این برنامه اعلام كرد: طراح این برنامه پس از تایید و توزیع شدن آن محتوای نامناسب را مستقیما از سرور خود به این برنامه اضافه كرده كه متعاقب آن، از وی خواسته شد محتوای نامناسب را بردارد.

طبق اعلام اپل، عمل طراح این برنامه نقض آشكار مفاد برنامه طراحان آیفون است. به عقیده بسیاری از ناظران، این مشكلات در فروشگاه آنلاین App Store با عرضه نرم‌افزار iPhone OS 3.0 پایان خواهد گرفت زیرا اپل می‌تواند از امكانات كنترل والدین داخلی این سیستم عامل استفاده كند.

استفاده از كنترل‌های والدین می‌تواند محتوای نامناسب از جمله برنامه‌ها، فیلم‌ها و موسیقی را برای كودكان مسدود كند؛ گفتنی است فروشگاه App Store میزبان محصولات نرم‌افزاری برای تلفن هوشمند آیفون و دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی آی‌پاد تاچ است و طراحان نرم‌افزاری می‌توانند طبق توافق با اپل برنامه‌های طراحی شده خود برای این دستگاه‌ها را از طریق این فروشگاه آنلاین عرضه كنند.