وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

در مورد سکسکه چه می دانید؟

در مورد سکسکه چه می دانید؟
در اینجا به شما اطلاعاتی کامل از سکسکه می دهیم.
براساس مندرجات کتاب گینس (کتاب رکوردهای جهانی) در سال ،۱۷۶۹ مردی از اهالی لانگ ویتون، نورث تامبرلند بود که از سکسکه رنج می برد. سکسکه این مرد از فاصله ۶/۱ کیلومتری (۱۶۰۰ متری) شنیده می شد.
● کم صداترین سکسکه!
نوزادان، حتی قبل از تولد هم سکسکه می کنند. مادران باردار صدای سکسکه جنین خود را می شنوند ولی فقط به صورت صداهایی که از داخل شکم خود حس می کنند.
● طولانی ترین زمان سکسکه!
چارلز اسبورن از اهالی ایالت آیوا، بیشتر از ۶۰ سال درگیر سکسکه بود و در این مدت تقریباً ۴۲۰ میلیون بار سکسکه کرد…

● زمان سکسکه چه اتفاقی در بدن می افتد؟
حتماً شما هم تا به حال سکسکه کرده اید؟ در جایی آرام نشسته اید و ناگهان، هق! بعد یکی دیگر، هق! سکسکه پشت سکسکه.هیچ کاری هم از دستتان برنمی آید چون سکسکه از جمله چیزهایی است که کنترل آن در دست شما نیست.

 
برای درک بهتر علت سکسکه، باید قدری درباره پرده دیافراگم و نقش آن در بدن بدانید.پرده دیافراگم ماهیچه ای به شکل طبل است که در عرض بدن کشیده شده و شش ها و معده را از هم جدا می کند. وقتی که این ماهیچه قوی منقبض می شود، فشار هوا در شش ها کم شده، بنابراین، هوا به داخل ریه ها کشیده می شود.
به این عمل دم می گویند. وقتی پرده دیافراگم آزاد می شود و هوا به خارج شش ها فرستاده می شود عمل بازدم شکل می گیرد.
اما زمانی پیش می آید که پرده دیافراگم دچار گرفتگی عضلانی شده و از عملکرد طبیعی خود می ایستد. در این حالت سکسکه ایجاد می شود. گرفتگی پرده دیافراگم علت های مختلفی می تواند داشته باشد از جمله سردی هوا یا پرشدن بیش از حد معده یا… که به هر شکل، در کار پرده دیافراگم اختلال ایجاد می کند.
خوردن یا نوشیدن بیش از اندازه، حجم معده را زیاد می کند و به پرده دیافراگم فشار می آورد. در این حالت، از اعصابی که حرکت پرده دیافراگم را کنترل می کند علایمی الکتریکی مخابره می شود که باعث گرفتگی ناگهانی عضله پرده دیافراگم می شود.
اگر در حال خوردن غذا، صحبت کنید، باعث ورود هوای اضافه به داخل معده می شود و دقیقاً همان اتفاقی که در بالا توضیح داده شد، رخ می دهد و سکسکه ایجاد می شود.بنابراین برای جلوگیری از سکسکه حداقل از زیاده روی در خوردن و آشامیدن بپرهیزید و سعی کنید هنگام خوردن، صحبت نکنید.