وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عوارض و اثرات مخرب تاتوی ابرو

عوارض و اثرات مخرب تاتوی ابرو
دکتر پروین منصوری متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به عوارض تاتو کردن در بدن اظهار داشت: تورم، ایجاد ضایعات برجسته ریز و درشت، خارش، سوزش و بروز درد در در محلی که ماده تاتو در آن تزریق شده است از عمده پیامدهای تاتو و علت مراجعات بعدی این افراد به پزشک است.

این متخصص پوست افزود: در برخی مواقع ممکن است بعد از گذشت چند ماه یا حتی چند سال از تزریق ماده تاتو، بدن شروع به واکنش بر ضد رنگ دانه وارد شده کند که اصطلاحاٌ به آن راکسیوم گفته می‌شود…

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به روش‌های رفع این واکنش یا همان راکسیوم اشاره کرد و گفت: گاهی از روش‌های دارویی مانند تجویز پروتن‌های خوراکی یا تزریقات متعدد و در مواردی که به هیچ یک از روش‌های فوق پاسخ ندهد خارج کردن ماده رنگ دانه از بدن برای رفع عوارض تاتو استفاده می‌شود.

دکتر منصوری با تاکید بر انجام تاتو در مراکز مجاز با رعایت اصول بهداشتی و توسط یک فرد باتجربه گفت: عدم رعایت نکات بهداشتی در تاتو کردن و استفاده از سوزن‌های مشترک ممکن است سبب انتقال عفونتهای ویروسی مانند ایدز، هپاتیت، بیماریهای میکروبی، عفونی و حتی بیماری سل شود.

این متخصص پوست با اشاره به عوارض تاتو کردن و مخالفت با انجام آن اظهار داشت: تنها به کسانی که ایرادهایی در پوست بدن یا صورتشان وجود دارد که برای از بین بردن آنها هیچ روش پزشکی دیگری امکان پذیر نباشد، انجام تاتو را توصیه می‌کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: گاهی اوقات قسمت‌هایی از پوست کاملا بی‌رنگ بوده یا در مواردی به دلیل جراحی یا ایجاد زخم قسمتی از خط لب از بین رفته باشد و با هیچ روشی نتوان این قسمت‌ها را به رنگ عادی برگرداند که در این موارد توصیه به خالکوبی می‌شود.

این متخصص پوست با بیان اینکه تمایل به خالکوبی در زنان بیشتر از مردان است، گفت: زنان در ناحیه صورت، چشم و لب و ابرو رغبت بیشتری برای انجام تاتو دارند اما در مردان خالکوبی بیشتر در ناحیه بازوها، سینه و پشت دیده می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: عدم اعتماد به نفس یا اعتماد به نفس پایین در کنار نواقص ظاهری یکی از مهمترین علل مراجعه و تمایل افراد برای انجام خالکوبی‌های وسیع است. این گروه قصد دارند که با انجام این کار جلب توجه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل اینکه دیدگاه خوبی نسبت به خود ندارند، سعی می‌کنند با انجام تغییرات ظاهری تصویر مطلوب‌تری از خود ارائه دهند. این مسئله در مورد افرادی که اقدام به سوراخ کردن قسمتهای مختلف بدن و آویزان کردن اشیای مختلف از خود می‌کنند نیز صادق است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره