وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نان با طمع مارمولک

گرسنه اید، بوی نان مشامتان را پر می کند، به نانوایی می رسید، و هیچ چیز بیشتر از نان تازه به آدم نمی چسبد؛ دو نان می خرید و با دوستان مشغول خوردن می شوید و به جای نان گرم چیزی لزج و تلخ دهانتان را پر می کند، به داخل نان نگاه می کنید و یک مارمولک درست در میان نان قرار گرفته است.

خبر جنوب نوشت: این اتفاق هر چقدر هم چندش آور باشد، چند روز پیش در یکی از شهرستان های فارس اتفاق افتاده است.

ماجرا از از آن جا آغاز شد که چند کارگر بعد از خرید دو نان از یک نانوایی در نی ریز گوشه تعمیرگاه مکانیکی مشغول خوردن شدند اما یکی از آن ها هنگام جویدن نان ناگهان متوجه یک تکه تلخ و لزج در زیر دندان های خود شد و زمانی که آن را از دهان خود بیرون کشید، ناباورانه در میان نان چشمش به مارمولکی افتاد که یک تکه از آن با دندان های او کنده شده بود و در کنارش لاشه یک مارمولک دیگر هم جا خوش کرده بود.


نان با طمع مارمولک

 
این اتفاق در این دو سه روز در شهر نی ریز حسابی سر و صدا بپا کرده و مردم این شهر را از بابت بهداشت نان مصرفی خود در نگرانی فرو برده است.

مسئول بهداشت محیط این شهرستان اطمینان می دهد که دیگر نانوایی های این شهرستان مشکل خاصی ندارند.
 

شاهدان عینی ادعا کرده اند در نانوایی لانه موریانه و دیگر جانوران موذی دیده اند و آن طور که این بازدید کنندگان می گویند دیوارهای نانوایی سرامیک نبوده و آرد و خمیر در شرایط نا مناسبی نگهداری می شده و سرویس های بهداشتی آلوده بوده است.

مسئول بهداشت محیط شهرستان نی ریز هم در گفت و گو با گزارشگر «خبرجنوب» این مساله را تایید می کند و دادگستری این شهرستان هم دستور پلمپ نانوایی را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار ما به این ترتیب تا زمانی که مشکلات بهداشتی نانوایی رفع نشود امکان بازگشایی آن وجود ندارد و اکنون اداره بهداشت یک سوی این ماجراست و صاحب نانوایی هم سوی دیگر آن.

اداره بهداشت نی ریز از فرمانداری که توزیع آرد و نظارت را بر عهده دارد انتقاد می کند که به هشدارهای این اداره توجهی نکرده است و فرماندار نی ریز هم به گزارشگر ما می گوید کم کاری از اداره بهداشت است.

صاحب نانوایی ادعا کرده است که از سر دشمنی مارمولکی در نان قرار داده و از او شکایت کرده اند و این مشکل را ساختگی می داند اما وضع ظاهری نانوایی چیز دیگری می گوید و گویا سابقه این مشکلات به سال 88 بر می گردد، وقتی که نانوایی از مکانی دیگر به خیابان ولیعصر نی ریز منتقل می شود.

سید عباس حسینی فرماندار نی ریز در این باره به گزارشگر «خبرجنوب» می گوید: این وظیفه اداره بهداشت شهرستان بوده است که موضوع را دنبال کند، آن ها باید پیش از این که چنین موضوعی رسانه ای شود تذکر داده و در صورت نیاز، تقاضای پلمپ واحد خبازی را می کردند البته شنیده هایی درباره احتمال شیطنت دیگران وجود دارد. ما موضوع را کارشناسی کرده و به دقت آن را زیر نظر داریم و تاکید می کنم که دستگاه های بهداشتی و نظارتی آن چنان که باید در برخورد با این موضوع فعال نبوده اند، بنابراین کم کاری از آن هاست.

مسئول بهداشت محیط شهرستان نی ریز اما عقیده دیگری دارد و به گزارشگر ما می گوید که از سال 88 نزدیک به 11 بار درباره مشکلات بهداشتی این واحد نانوایی نامه نگاری هایی انجام شد ولی دستگاه ها اقدامی نکرده اند.

مختار محمودی ادامه می دهد: این بار هم اگر دستور دادستانی نبود نانوایی را تعطیل نمی کردند؛ آن ها برای مجوز در سال 88 از ما استعلام کردند و پاسخ ما منفی بود، با این حال صنف مربوطه مجوز فعالیت این واحد خبازی را صادر کرد. ما 11 بار مکاتبه کردیم و بارها قرار شد نانوایی را تعطیل کنند ولی این اتفاق نیفتاد.

مسئولان بهداشتی می گویند سم مارمولک مهلک است و از عوارض این بیماری می گویند. هنوز گزارشی از بیماری احتمالی کارگران منتشر نشده است البته جای شکرش باقی است که این کارگران مارمولک را قورت نداده اند.

مسئول بهداشت محیط می گوید: ما دو بار نان تولیدی این نانوایی را بررسی کردیم و مشخص شد که نانوا از جوش شیرین استفاده کرده است و گویا مغازه هم اجاره ای بوده و مالک و نانوا بر سر چگونگی تغییر کاربری مغازه با یکدیگر به توافق نرسیده بودند.

فرماندار نی ریز اما می گوید: اگر صنف از اداره بهداشت استعلام نکرده است باید محاکمه شود؛ هر کس مجوز صادر کرده است باید پاسخگو باشد و اگر کسی بدون نظارت بهداشت مجوز صادر کرده است باید محاکمه شود.

محمودی در پاسخ به انتقادات فرماندار درباره احتمال کم کاری نهاد های بهداشتی هم می گوید: نانوایی ها ها زیر نظر فرمانداری کار می کنند و سهمیه آرد خود را از فرمانداری می گیرند. بارها خواسته بودیم در مدتی مشخص نقص های موجود رفع شود با این حال از سال 88 که نانوایی به محل جدید منتقل شد مشکلات هم بالا گرفت.

هرچه که باشد مردم اکنون از سلامت نان مصرفی خود نگران هستند؛ هر چند که مسئولان اطمینان می دهند دیگر مشکلی وجود ندارد، شهروندان نی ریزی اعتماد خود را دست داده اند و اختلاف نظر پیش آمده هم به این بی اعتمادی دامن زده است.

 
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره