وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)

قلعه ها همیشه در تصورات ما  و در داستای تخیلی دوران كودكی مان جایگاه مخصوص خود را داشته اند. این مكان ها فضایی اسرار آمیز و  خانه هایی سلطنتی داشته اند كه توسط پادشاه قهرمان از موجودات افسانه ای محافظت می شود و همواره یك پرنسس تنها نیز حضور داشته است كه به وسیله پادشاه قهرمان نجات داده می شود. همه این موارد باعث شكل گیری باورهای كودكی ما می شود. قلعه های واقعی مكان های ترسناكی هستند و تاریخ های دلهره آوری دارند- از زندانیان فراموش شده تا شكنجه دشمنان… البته لازم به یادآوری است که روح های سرگردان در راهروهای قلعه نیست! در اینجا به 10 تا از ترسناك ترین قلعه ها در سرتاسر جهان را اشاره می كنیم.

1.  قلعه بران- ترنسیلوانیا، رومانی
در افسانه ها آمده است كه برام استوكر از این قلعه به عنوان خانه ای برای دراكولا استفاده می كرده است. چندین قلعه در اطراف رومانی وجود دارد كه ادعا می شود خانه واقعی و حقیقی دراكولا است؛ اما قلعه بران، با نام قلعه دراكولا شناخته می شود، این قلعه در سال 1212 ساخته شده است و به عنوان یك قلعه افسانه ای از آن یاد می شود- Vlad Tepes aka Vlad the Impaler، از این مكان به عنوان مكانی برای شكنجه دشمنان یاد می شود. امروزه بازدیدكنندگان می تواند به تنهایی از این قلعه دیدن كنند و یا اگر جرات كافی ندارند، امكان استفاده از یك راهنما برای بازدید از این مجموعه وجود دارد.


قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)

 
2.قلعه تامورث، استافوردشر، انگلیس
اولین قلعه ای كه اشباح در آن رفت و آمد می كنند- قلعه تام ورث است كه روح یك بانوی سیاه پوست و سفید پوست در آن رفت و آمد می كنند، صداها و اشباحی دیده و شنیده می شود. گفته می شود زن سیاه پوست روح راهبه ادیتا (Editha) است كه به وسیله دعای راهبه های خشمگین كه از صومعه اخراج شده اند، از قبر خارج شده است. همچنین گفته می شود زن سفیدپوست بعد از اینكه متوجه كشته شدن معشوقش در جنگ می شود، خودش را از قلعه بیرون انداخته است.

قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)
3. بری پامری، دوون انگلیس
گفته می شود بری پامری یكی از قلعه های اشباح در انگلیس است و یك بانوی سفید پوست دارد. این موضوع در مقایسه با قلعه تامورث بسیار ناراحت كننده تر است.  این باور وجود دارد كه بانوی سفید پوست بری پامری، روح مارگارت پامری است كه به وسیله خواهر شیطان صفتش النور به قتل رسیده است. همواره این شایعه وجود داشته است كه بانو النور به خواهر كوچكتر و زیباتر خود حسادت می كرده است و وی را به مدت دو دهه در سیاه چال زندانی كرده است. گفته می شود روح او به صورت از نوك سر تا نوك پا به صورت كاملا سفیدپوش ظاهر می شود. او اغلب در خیابان قلعه مارگارت در گذر است. مردم می گویند هروقت با روح او مواجه می شوند، دچار ناراحتی، خشم و یا ترس می شوند.

قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)
4. قلعه ادینبرگ، ادینبرگ اسكاتلند
قلعه ادینبرگ در یكی از شهرهای اروپا واقع و به محل رفت و آمد روح بدل شده است. صدای مبهم طبل اغلب توسط بازدیدكنندگان شنیده می شود، اگرچه هیچ كس تا به حال خود طبل زن را ندیده است. این باور وجود دارد كه صدای طبل مربوط به روح پسر بی سری است كه قبل از حمله به قلعه، خود را از ساختمان به بیرون پرتاب كرده است. وجود گورستانی از سگ ها در اطراف قلعه باعث آمد و شد ارواح شده است، این درحالی است كه سیاه چال به دلیل موارد غیرمنتظره كه حتی به لحاظ علمی هم مورد آزمایش قرار گرفته است، محل رفت و آمد ارواح شده است. این ساختمان بر روی زمین های 900 ساله باقی مانده از آتشفشان قدیمی ساخته شده است.
 

قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)
5.قلعه بولدویدن، ولز
در سال 1829، مالك فعلی قلعه، آقای جان هی ویلیامز، استخوانهایی را نزدیك یكی از دودكش ها پیدا كرد. قلعه تحت بازسازی بود، اما این یافته های ترسناك باعث وحشت صاحب قلعه نشد. او دستور ادامه بازسازی را داد و استخوان ها را دوباره بازسازی كرد.  از همان زمان صدای روح ها شنیده شد، اشباحی نیز در گوشه و كنار دیده شد و سربازان فانتوم نیز مشاهده شدند، همه این موارد باعث شد تا قلعه بولدویدن در لیست ترسناك ترین قلعه های جهان قرار گیرد. در سال 2004 از این قلعه در مستند ارواح (Most Haunted) استفاده شد.

قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)
6.قلعه دانلوس، ایرلند شمالی
دلایل زیادی برای ساخته شدن این قلعه در خطرناكترین نقطه یعنی بر روی صخره سواحل شمالی آنتریم وجود دارد. در سال 1586 یك دشمنی بزرگ خانوادگی در این قلعه به وجود آمد كه نهایتا منجر به اعدام نگهبان قلعه شد. ظهور شبح او از زمانی اتفاق افتاد كه شایعاتی مبنی بر مشاهده یك فرد با شنل بنفش و موی دم اسبی بر سر زبان ها افتاد. در سال 1639 آشپزخانه در دریا سقوط كرد و منجر به مرگ چند خدمتكار شد. امروزه بازدیدگنندگان از احساس سرما در برخی از بخش های قلعه خبر می دهند، این درحالی است كه كاركنان فروشگاه كادو فروشی اغلب از حركت اسرار آمیز كتاب ها و روشن شدن خود به خود رادیوها صحبت می كنند.

قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)
7. قلعه موشام، اتنبرگ، اتریش
درحال حاضر قلعه موشام به عنوان قلعه جادوگران شناخته می شود. این قلعه شاهد مرگ وحشتناك هزاران زن جوان بوده است كه متهم به جادوگری شده بودند و به همین خاطر پس از شكنجه به قتل رسیدند. اتاق های وحشتناك شكنجه در سیاه چال ها و در زیر قلعه وجود داشته است. مرگ تعداد زیادی از زنان جوان در اتریش از خونبارترین محاكمه های جادوگران محسوب می شود.

قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)
8.قلعه پردجاما، اسلوونی
قلعه پردجاما كه قدمت آن به سال 1274 بر می گردد، تاریخ خونباری دارد. در افسانه ها آمده است كه دزد بدنام از قرن 15 با خانواده اش از آتش انتقام امپراطور مقدس رم فرار كرد و در این قلعه ساكن شد. وقتی این قلعه را با خانواده اش پیدا كرد، ویران شده بود. در سال 1511 آن را بازسازی كرد اما مدت زیادی نگذشت كه به خاطر زلزه دوباره ویران شد. برای بار سوم این قلعه در سال 1567 بازسازی شد و هنوز این قلعه در درون یك غار پابرجاست.  با توجه به تاریخ 700 ساله خشونت بار، این قلعه محل رفت و آمد ارواح شده است.
 

قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)
9. قلعه شیلیگام، نورتامبرلند انگلیس
قلعه دیگری در انگلیس به عنوان یكی از مكانهایی كه ارواح زیاد در آن رفت و آمد می كند، شناخته می شود. روحی كه مردم بارها آن را مشاهده كرده اند، مربوط به پسری آبی رنگ است. به نظر می رسد كه وی در یك اتاق صورتی به دار آویخته شده است جایی كه روح های زیادی در آن مشاهده شده است. مهمان هایی كه در اتاق صورتی ایستاده اند، صدای ندبه فردی را به همراه نورهای آبی رنگ در اتاق یا هاله های آبی بالای تخت خواب می شنوند. بعد از انجام یك سری كارهای بازسازی در قلعه و پیدا شدن جسد یك مرد و یك پسر كه در یك دیوار 10 فوتی پنهان شده بود، این اشباح سرگردان آرام گرفتند؛  اینكه آیا این اتفاقات واقعی بودند و یا راهی برای جذب گردشگر، كسی نمی داند.
 

قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)
10.قلعه بلكورت، نیوپورت، رود آیلند ایالات متحده آمریكا
ساخت و ساز این قلعه در سال 1891 آغاز و در سال 1894 به پایان رسید. این قلعه، خانه تابستانی اولیور هازارد پری بلمونت بود كه این قلعه را با تاكید زیاد بر روی رنسانس فرانسه و گوتیك دكور طراحی كرد. این قلعه توسط خانواده تینی در سال 1956 خریداری شد و از سوی هارولد تینی تقدیر شد. امروزه، گفته می شود روح وی هنوز هم در بخشهایی از ساختمان مورد علاقه اش در حال پرسه زدن است. این قلعه اكنون به فروش گذاشته شده است و قیمت فعلی آن حدود 7.2 میلیون دلار است.

قلعه هایی که صاحبان ان ارواح هستن (عکس)
 
 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره