وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توصیه های برای خانمهای شاغل!

استرس و اضطراب در محیط کار به یک خطر شغلی برای سلامتی افراد در سراسرجهان تبدیل شده است . پژوهش‌ها نشان داده است که کارمندان در مدت کوتاهی می‌توانند در مقابل فرسایش ناشی از استرس‌های کاری تاب بیاورند . فرهنگ سرعت ،اسایش و لذات آنی هم ما را به سوی واکنش‌های استرس زا می‌ کشاند .
 
ـ اما آیا استرس کاری زنان با استرس کاری مردان تفاوت دارد؟ بر اساس تعریف ، چون استرس پاسخ فیزیکی بدن و روان به شرایط خطرناک است ،پژوهش‌ها نشان داده است که استرس زنان در محیط کار بیشتر به عدم تعادل بین خانه و شغلشان ارتباط دارد واسترس کاری مردان بیشتر به شغلشان مربوط است .
تحقیقات گویایی این مطلب است که زنان بیش از 60 درصد در نگهداری خانه و فرزندانشان موفق ترند . زنان مجرد و مطلقه ( بیوه ) که به تنهایی زندگی می‌کنند ، حدود80 تا 100صد مسئولیت‌های خانه داری و بچه داری را برعهده دارند . در نتیجه ، زنان بیشتر احتمال دارد که بیش از رسیدن به سرکار دچار استرس شوند .
 
ـ شرایط مکانی یکی از بخش‌های پیش بینی استرس است . بنابراین ، یک خانم در جایی با انعطاف کمتر ، در معرض خطر بیشتری نسبت به محیط‌های آرام قرار دارند .جالب است که پیامد استرس زنان به طور قابل توجهی متفاوت است . به طور طبیعی ، زنان می‌توانند چند کار را با پیچیدگی آن انجام دهند . بدون در نظر گرفتن کار برای خود یا دیگران ، خانواده و کار از هم جدا نیستند .

ـ بنابراین با چه روش‌هایی می‌توان استرس کار زنان را کاهش داد ؟
1. استرس را جدی بگیرید و ساده نپندارید .
 
2. زمان استراحت ، استراحت واقعی داشته باشید .پژوهش‌ها نشان داده که زمان‌های کوتاه استراحت یا ناهار ، کارایی ما را افزایش می‌دهد ، بنابراین بهتر کار می‌کنید ، قدم زدن در بیرون اثر زیادی دارد ، یک جفت کفش راحت داشته باشید .
 
3. در محیط کار ، چه چیز‌هایی به شما ارامش می‌دهد و از استرس دور می‌کند ؟  هریک از عواملی که در کاهش استرس نقش دارند را پیدا کنید .
 
4. گفت و گو‌های روشن و درست روش مهمی‌در کاهش استرس‌های ناشی از انتظارات وقت‌ها ، زنان با احساسات گفت وگو می‌کنند ، متاسفانه در چنین گفت و گو‌هایی، پیام اصلی گم می‌شود .
 
5. به طور طبیعی ، کافئین موجب واکنش‌های استرس زای جسمی‌می‌شود . درمحل کار ، چقدر قهوه یا نوشیدنی‌های دارای کافئین می‌نوشید ؟ این گونه نوشیدنی‌های را کاهش دهید و به جای آن ، آب نوشید .
 
6. خوب صبحانه بخورید . پژوهش‌ها نشان داده خوردن صبحانه یکی از سالم ترین عادت‌هاست . بدن و مغز ما در طول شب به مدت 12 ساعت یا بیشتر بدون کربو هیدرات‌های بوده است . صبح ، هنگام تجدید آن است . غذاهای ساده برای جبران آن بهتر است ، مانند ماست ، میوه ، آب میوه یا مخلوط آنها و می‌توانید روز خود را با پروتئین ، کلسیم و ویتامین‌ها شروع کنید.
 
7. روغن‌ها یا بوهای ملایم و معطر مانند رز و نارگیل ، استرس را کاهش می‌دهند .
 
8. بیرون از محل کار از خود مراقبت کنید . خواب خوب ، تعادل هورمونی و ترمیم سلولی را برای بدن ما فراهم می‌کند . ببینید به چه چیزهایی نیاز دارید تا 8-7 ساعت بخوابید . غذای مناسب بخورید که بدن تان را برای زمان استرس ، آماده کند . سس‌ها و مواد شیمایی را کاهش دهید یا قطع کنید .
 
9. در زمان بندی سخت برنامه‌ها ، ورزش کاهنده خوب استرس است .
 
10. بیاموزید چگونه واقعا استراحت کنید . ممکن است این پیشنهادات تکراری به نظر آید اما زنان از افراد دیگر بیشتر از خود مراقبت می‌کنند . این احساس مسئولیت در زمان کار هم با آنهاست . موسیقی آرام گوش کنید و به چیزهای خوب گذشته فکر کنید حتی اگر کوچک باشد . زمان های دلچسب ، بازده کاری را افزایش می‌دهد .
 
11. در مورد کاهش استرس ، اضطراب نداشته باشید و از آن نگرانی نسازید .
به واکنش‌های بدنتان در شرایط گوناگون توجه کنید ، نفس‌های عمیق بکشید و پیشامدهای منفی را به مثبت تبدیل کنید .

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره