وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رازهایی درباره سبزیجات برای سالم تر شدن

رازهایی درباره سبزیجات برای سالم تر شدن
سبزی هایی خوشمزه ای كه ما در كشورمان آنها را بعنوان سبزی خوردن می شناسیم که شامل ریحان، نعنا، تره، پیازچه، شاهی، مرزه، جعقری و….. و صیفی ها مثل انواع كلم، هویج، كدو تنبل، كدوی سبز، بادمجان، گل كلم، چغندر (لبو)، سیب زمینی، كرفس، ریواس، انـــواع تــرب، شــلغم، فلفل های دلمه ای و فلفل سبز با تنوع رنگها و طعم هایشان رازهای بی شماری در دل دارند.

انواع ویتامین ها مثل پتاسیم، منیزیم و آهن از دل خاك جذب این گیاهان می شود و ما از طریق مصرف مداوم آنها می توانیم نیازهای سلولی مان را رفع كنیم.

_ سبزیهای منابع ویتامین A و C سبزی های سبز برگی مثل ( سبزی خوردن ) سرشار از ویتامین C و سبزیهای زرد یا نارنجی یا قرمز سرشار از بتاكاروتن پیش ساز ویتامین A می باشند و توصیه می شود در برنامه معمول روزانه هم از سبزی های سبز برگی و هم از سبزی های زرد و نارنجی استفاده شود.

_ همچنین سبزی هایی مانند فلفل سبز، فلفل دلمه ای، كلم پیچ، گوجه فرنگی، اسفناج حاوی ویتامین C زیادی بوده و به علت داشتن آنتی اكسیدان در پیشگیری از سرطانها مفید هستند.

_ سبزی هایی مانند هویج، كدو حلوایی، اسفناج حاوی ویتامین A بوده و علاوه بر پیشگیری از شبكوری در جلوگیری از سرطان هم مفید هستند.استفاده از سبزیها به میزان ۳ تا واحد در روز توصیه می شود. یك واحد از سبزیها شامل ا یك لیوان سبزی خام و یا یك دوم لیوان سبزیهای پخته است .