وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تغذیه مناسب برای سلامتی قلب

تغذیه مناسب برای سلامتی قلب
 
تغذیه صحیح داشته باشیم تا از بروز بیماری قلبی جلوگیری نمائیم .
بیشترین عامل مرگ و میر در جهان چیست ؟ پاسخ بسیار ساده است    بیماری قلبی بیماری قلبی دشمن شماره یک سلامتی انسان به حساب می آید شما می توانید خطر ابتلا به بیماری قلبی را به شدت کاهش دهید یکی از این روشها عبارت است از:دقت کافی در انتخاب مواد غذائی . مواد غذائی شما بایستی اینگونه انتخاب شوند.
چربی کمتر نمک کمتر کالری کمتر + فیبر 

چربی و مواد چرب را بسیار محدود کنید .
به احتمال زیاد بیسیاری از چربیها مضر عامل بیماری قلبی هستند چربیهای اشباع شده و چربیهای حاوی ایزومیر ترانس {روغنهای جامد} از انواع چربیهای مضر و عامل بیماری های قلبی محسوب می شوند این چربیها معمولا در غذاهائی که از حیوانات بدست می آیند یافت می گردند گوشت قرمز شیر چرب پنیر چرب کره و خامه که همگی از گاو گوساله و گوسفند بدست می آیند . روغن هسته خرما روغن نارگیل اگر چه گیاهی هستند اما جزو چربی های مضر به شمار می روند.
 
نمک را در غذاها یتا ن بسیار محدود کنید .
استفاده کمتر از نمک در غذا ها اعث می شود که مبتلا به فشار خون بالا نشوید متعادل نگه داشتن فشار خون از ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری می نماید .وجود نمک در مواد غذائی بسیار اهمیت دارد اما بساری از افراد از نمک فراوانی در مواد غذائی خود استفاده می کنند این مقدار نمک اضافی که در مواد غذائی سر هر سفره و یا در صنایع غذائی {کنسرو سازی } اسفاده می گردد از عوامل ایجاد بیماری قلبی محسوب می شود کنسرو ها ترشی ها شور ها مواد گوشتی فراوری شده بسته بندی شده غذاهای خارج از منزل فست فودها و غیره از جمله این مواد محسوب می شوند بنابراین سر سفره غذا از پاشیدن نمک به غذا اجتناب کنید.
 
کالری کمتری استفاده کنید.
وقتی غذا می خوریم یا نوشیدنی مصرف میکنیم در واقع کالری می خوریم انرژی هائی که در مواد غذائی ویا نوشیدنی ها وجود دارد را کالری مینامیم باید از کالری کمتری استفلده کنیم وقتی کالری زیادی دریافت می نمائیم و آنها رامصرف نمی کنیم چاق می شویم چاق شدن یکی از عوامل بیماری قلبی است وقتی کالری دریافتی کمتری داشته باشیم و کالری بیشری مصرف کنیم { با افزایش تحرک } وزن کاهش می یا بد و از بیماری قلبی فاصله می گیریم.
 
فیبر بیشتری بخورید
مصرف فیبر موجود در میوه ها سبزیجات و غلات سبوس دار {نان جو نان سنگک } احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.
 
چند پیشنهاد برای تغذیه بیماران قلبی
از برنامه غذائی حاوی چربی حیوانی {روغن جامد کره خامه پنیر خامه ای گوشت قرمز و ……}کمتری استفاده نمائید روغن جامد و روغن حیوانی و….. برای شما بسیار خطرناک هستند از غذاهائی استفاده کنید که جربیها ی مفید دارنداین چربیها را چربیهای مفید یا چربیهای اشباع نشده می نامند روغن زیتون و روغن کائولا وهر غذائی که از مواد غذائی دریائی تهیه شود حاوی چربیهای مفید میباشند از سایر مواد غذائی که چربیهای مفید دارند استفاده کنید این چربیهای مفید در گیاهان و مواد غذائی دریائی به وفور دریافت می شوند چربیهای غیر اشباع مفید در روغن زیتون روغن ذرت روغن آفتاب گردان نیز به وفور یافت می شود در بر نامه غذائی از مواد غذائی کم نمک استفاده کنید وزن خود را کنترل و سپس آنرا کاهش دهید به جزوه آنچه که در باره کنترل وزن باید بدانیم مراجعه کنید از غلات سبوس دار {نان سبوس دار بلغور گندم کامل } در وعده های غذائی استفاده نمائید میوه و سبزی جات را هرگز فراموش نکنید اگر مواد غذائی کنسروها روغن ها بیسکوئتها ونوشابه ها دارای برچسب هستند حتما آنرا بدقت بخوانید مراقب کالری قند و نمک موجود در آنها باشید توجه کنید ماده غذائی بسته بندی شده چه میزان چربی دارد و نوع چربی آن چیست ؟ کلسترول آن چقدر است ؟ اگر این مواد روی بر چسب آنها ذکر نشده است آنرا مصرف نکنید .

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره