وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه بیف‌استراگانف(غذای روسی)

تابه‌حال تاریخچه بیف‌استراگانف – این غذای روسی كه این روزها در فهرست غذاهای رسمی ما نیز قرار گرفته است – را شنیده‌اید؟
این‌طوری كه می‌گویند در پایان قرن نوزدهم در شهر ادسا آشپزی به نام الكساندر استراگانف، خوراك خوشمزه‌ای از بیف (یا همان گوشت گوساله)، پیاز و خامه درست كرد كه به‌عنوان غذای اختصاصی، نام فامیل خود را بر آن گذاشت. بعدها به تركیب این غذا سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز اضافه شد.

 مواد لازم برای 4 نفر:

– 450 گرم گوشت  گوساله(به صورت باریك خرد شود)
– یك قاشق سوپ‌خوری روغن مایع
– 25 گرم یا 2 قاشق سوپ‌خوری كره
– یك عدد پیاز بزرگ(به صورت خلالی خرد شود)
– یك قاشق سوپ‌خوری آرد گندم
– یك قاشق چای‌خوری رب گوجه‌فرنگی
– یك قاشق چای‌خوری سس خردل
– یك قاشق چای‌خوری آب لیموترش
– دوسوم پیمانه خامه
– نمك و فلفل به میزان لازم
– جعفری خردشده كمی برای تزئین
– 500 گرم سیب‌زمینی

طرز تهیه:

1– تابه نچسبی آماده كرده و روغن را به‌همراه نیمی از كره در آن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا روغن داغ شده و كره نیز آب شود. حالا تكه‌های گوشت را به روغن اضافه كنید و به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی كه گوشت‌ها تغییر رنگ پیدا كنند و متمایل به قهوه‌ای شوند روی شعله زیاد اجاق‌گاز حرارت دهید. پس از آن، گوشت را به‌همراه روغن و‌ آب حاصل از پخت آن به ظرف دیگری منتقل كنید.
2– باقیمانده كره را در تابه ریخته و پیاز خردشده را در كره آب‌شده به مدت 10 دقیقه تفت دهید.آرد، رب گوجه‌فرنگی، سس خردل، آب لیموترش و خامه را به ترتیب به پیازداغ اضافه كرده و كمی حرارت دهید.
3– حالا گوشت‌های سرخ‌شده را به داخل تابه برگردانید و شعله را كم كنید و حرارت‌دادن را تا زمانی ادامه دهید كه سس شروع به جوشیدن كند و حباب‌هایی روی آن ایجاد شود. در طول این مدت، مرتب مواد را  هم بزنید. درضمن اضافه‌كردن نمك و فلفل را نیز برای طعم‌داركردن غذا فراموش نكنید.
4– در پایان، سیب‌زمینی‌هایی را كه به‌صورت خلالی خرد كرده بودید، در روغن سرخ كرده و پس از ریختن خوراك در بشقاب به‌همراه سیب‌زمینی و جعفری خردشده سرو كنید.