وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اینترنت چیست؟

اینترنت چیست؟
اینترنت یک سامانه جهانی است که از ترکیب رایانه‌ها و شبکه های مختلف با یکدیگر تشکیل شده است. این ارتباط از طریق قراردادها یا پروتکل‌هایی برقرار می‌شود که به همین منظور برای ارتباط دستگاه‌ها با یکدیگر آماده و پیاده سازی شده است. در واقع اینترنت شبکه ای از سخت/نرمافزارهاست و واژه وب که در کنار اینترنت بکار می‌رود، یکی از انواع اطلاعاتی است که از طریق اینترنت مبادله می‌شود. به سادگی می‌تواند اینترنت رامیان افزار و وب را  محصول دانست. اما این نکته گریز ناپذیر را نیز باید در نظر داشت که گاهی اوقات این دو واژه به اشتباه به جای یکدیگر بکار گرفته می‌شوند.

نکته جالب توجه در استفاده از اینترنت را می‌توان از پیشنهادی که سازمان ملل در سال 2003ارائه کرده است فهمید. در سال 2003از طرف سازمان ملل متحد پیشنهاد شد که حق دسترسی به اینترنتبه عنوان حق دسترسی به ارتباطات حداقلی و سرویس‌های اطلاع رسانی به عنوان یکی از حقوق اساسی بشر شناخته شود. همچنین در اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی این پیشنهاد دوباره مطرح شد.

حال سوال این است که به این شبکه بزرگی که مملو از اطلاعات است چگونه می‌تواند به آسان ترین روش دسترسی پیدا کرد؟ از زمان‌های گذشته روش‌های مختلفی همچون اتصال از طریق Dial-upو یا ADSLمطرح بوده است. اما امروزه با وجود دستگاه‌هایی همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت هایی که همگی به امکاناتی همچون استفاده از سیم کارت یا دسترسی به شبکه های بی سیم یا Wi-Fiمجهز هستند، روش‌های مختلف دیگری نیز در مسیر ما قرار دارند که آشنایی با آن‌ها می‌تواند سودمند باشد.