وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پیشگیری از بیماری‏های ناشی از گرما

پیشگیری از بیماری‏های ناشی از گرما

روزهای گرم تابستان برای بعضی افراد که در اثر گرمای هوا، کم‏آبی بدن و فعالیت بدنی زیاد دچار گرمازدگی می‏شوند، خیلی طاقت فرسا است و نمی‏توانند خود را خنک کنند.

 

بری جلوگیری از بروز بیماری های ناشی از گرما به توصیه های زیر عمل کنید:
1- شناخت آب و هوایی که باعث بروز بیماری‏های ناشی از گرما می‏شود یعنی دمای 32 درجه سانتی‏گراد و بیشتر و رطوبت نسبی بالا.

2- به میزان کافی بخوابید و میوه‏ها و سبزی‏های سرشار از پتاسیم را به میزان زیاد مصرف کنید تا بدن‏تان خودش را با گرما تطبیق دهد.

3- بدن خود را خنک نگه دارید. اگر می‏توانید جلوی آفتاب نروید، در سایه راه بروید یا از یک سایبان مثل ‏چتر استفاده کنید، کرم ضدآفتاب بزنید، کلاه لبه‏دار روی سرتان بگذارید، عینک آفتابی بزنید و لباس‏های نخی و نازک و گشاد با رنگ روشن بپوشید.

سعی کنید فعالیت‏ها و کارهای بیرون خود را در اوقات خنک‏تر روز انجام دهید.

4- ورزش و فعالیت بدنی کمتری در گرما انجام دهید، مخصوصاً اگر باعث می شود عرق زیادی کنید. اگر قطرات عرق از سر و صورت و بدن شما می چکید، نشان می‏دهد عرق شما به مقدار کافی از سطح پوست شما تبخیر نمی‏شود تا آن را خنک نگه دارد.

5- اگر ناچار هستید در گرمای روز فعالیت کنید، اجازه دهید بدنتان با این شرایط کنار بیاید، به این صورت که یک ساعت در هوای گرم کار کنید یا هر 10 روز یک بار این عمل را انجام دهید. به‏تدریج مدت فعالیت در هوای گرم را افزایش دهید تا بدنتان با گرما تطابق یاید.

6- همیشه آب و مایعات کافی بنوشید. حداقل 3 لیتر در روز مایعات بنوشید و اگر میزان فعالیت‏تان زیاد است، کم‏کم آن را به 4 تا 5 لیتر برسانید. اگر فعالیت‏ ورزشی شدید دارید یا خیلی عرق می‏کنید، مصرف آب به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به ازای هر یک ساعت ورزش، یک لیتر نوشابه‏های ورزشی که حاوی الکترولیت‏ها و املاح هستند، را استفاده کنید.

7- از مصرف داروهای آمفتامین، آنتی هیستامین ، ضدافسردگی‏ها و سایر داروهایی که روی اعمال حیاتی بدن شما تاثیر می‏گذارند، خودداری کنید.

تذکرات:
1- تشنگی، شاخص مناسبی برای نشان دادن گرمازدگی نیست. به توصیه‏ی شماره 6 عمل کنید و توجه داشته باشید که ادرار کم و پُررنگ نشان می‏دهد که به مصرف آب و مایعات بیشتری نیاز دارید.

2- کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‏های پوستی و غدد از گروه های مستعد برای ابتلا به بیماری‏های ناشی از گرما هستند.

3- اگر شخصی نشانه‏های گرمازدگی را بروز داد (مثل گرفتگی عضلانی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تهوع و تعریق بیش از حدّ) فورا او را به یک مکان خنک ببرید.

اگر فردی در اثر گرما دچار تهوع، گیجی، غش و ضعف، پوست داغ و قرمز یا سرد و مرطوب، تب ، افزایش ضربان قلب، تنگی نفس شد، او را هر چه سریع‏تر به بیمارستان یا درمانگاه برسانید. گرما‏زدگی شدید، می‏توند فرد را بکشد.

4- اطلاعات فوق نمی‏تواند جایگزین توصیه‏ها یا درمان پزشکی شود.