وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حجاب و مد روز در پوشش دختران مسلمان اروپا

حجاب و مد روز در پوشش دختران مسلمان اروپا

دختران مسلمان اروپایی سعی می کنند ضمن پیروی از جدیدترین مدل های روز، پیروی از احکام اسلامی در خصوص پوشش زنان را در اولویت انتخاب خود قرار دهند.


سرویس بین الملل برنا:
همه روزه بر پیروان دین مبین اسلام افزوده می شود و در این میان جوانان بزرگترین قشری هستند که با مطالعه و آگاهی لازم قدم در راه حقیقی زندگی می گذارند و دین اسلام را به عنوان هدایتگر زندگی خود انتخاب می کنند.
اما جوانان امروزی می بایست با شناخت درست و صحیح از احکام و مبانی اسلام و همچنین نیازها و مقتضیات جوامع امروزی، خود را با دین و جامعه هماهنگ کنند.
بسیاری از دختران جوان در بسیاری از کشور های اروپایی همچون ترکیه، روسیه، آلبانی و حتی آفریقای شمالی با ابراز علاقه فراوان به پوشیدن لباس های هماهنگ با مد روز جامعه ابراز می دارند: ما سعی می کنیم در کنار رعایت مد حتما به پوشش و حجاب اسلامی خود نیز توجه کنیم و بین فرهنگ اسلامی، ملی و مد جامعه ارتباط و تعادل درستی برقرار کنیم.
دختران مسلمان اروپایی اکثرا با پوشیدن شلوارهای جین گشاد، دامن های بلند،تونیک های زیبا و روسری و شال های رنگین نه تنها حجاب خود را رعایت می کنند بلکه با به کارگیری رنگ های شاد و متنوع به همه اعلام می کنند که اسلام مخالف شادی و شادابی زن نیست.
به گفته این جوانان اسلام باعث شده تا بسیاری از شرکت ها و کمپانی های معتبر پوشاک که در زمینه طراحی مد لباس برای زنان و دختران فعال هستند، بخش عظیمی از انرژی و هزینه خود را به طراحی و دوخت لباس های پوشیده و مدرن برای جوانان مسلمان اختصاص دهند.
"بوشارا سایِد" دانشجوی 22 ساله دانشگاه روتردام در مصاحبه با "اسلام.رو" می گوید: من یک مسلمان هستم و با توجه به سنم علاقه زیادی به تنوع و پیروی از مد دارم و دوست دارم میان این دو ایده خودم هماهنگی برقرارکنم.
من طبق قوانین اسلامی باید صورت و دست و پاهای خود را بپوشانم و برای تهیه چنین لباس هایی که برای حضور در اماکن عمومی مناسب باشد، از مغازه های مخصوصی که به فروش لباس های اسلامی اختصاص دارد، لباس خود را تهیه می کنم و خانواده و دوستانم نیز از نوع پوشش من حمایت می کنند.
به گفته وی هم اکنون مجله ها و ژورنال هایی مخصوص مد اسلامی در کشور های مختلف جهان از جمله فرانسه، ایتالیا و هلند منتشر می شود و بسیاری از طراحان لباس نیز بخش عمده ای از وقت خود رابه طراحی لباس های مخصوص مسلمانان اختصاص می دهند که تاکنون این لباس ها درکشورهای مختلف با استقبال فوق العاده ای مواجه بوده است.
بر اساس این گزارش شمار زیادی از زنانی که که در نمایشگاهی که در کنفرانس سالانه مسلمانان فرانسه در پاریس برگزار می شود، از مدل های خاورمیانه ای و لباس های اسلامی استقبال کرده اند.
گفتنی است با توجه به قانون ممنوعیت حجاب در فرانسه تعداد زیادی طراح لباس اسلامی در این کشور وجود ندارد و طراحان لباس سایر کشورها با برگزاری نمایشگاه، مدل های جدید اسلامی را در معرض دید مسلمانان فرانسوی قرار می دهند که تاکنون با استقبال زیادی از سوی آنان مواجه شده است.