وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جزیره نخیلو ؛از نادرترین جزیره جهان

به گزارش فارس از عسلویه، وحید پورسالم بعد از ظهر امروز در بازدید از جزیره نخیلو در شهرستان دیر اظهار داشت: جزیره نخیلو در محدوده شهرستان دیر واقع شده و یكی از نادرترین جزایر جهان و بی‌نظیرترین جزیره خاورمیانه در زمینه زادآوری پرندگان مهاجری دریایی است.

وی افزود: این جزیره، تحت حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار دارد و به دلیل پوشش مناسب گیاهی، بستر ماسه‌های صدفی و خالی از سكنه بودن، محل ایده‌آلی برای تخم‌گذاری پرندگان تابستان گذر است.

مسئول منطقه حفاظت شده مند خاطرنشان كرد: پرندگانی همچون پرستوی دریایی پشت تیره، پرستوهای كاكلی بزرگ و كوچك و نوعی خرچنگ‌خوار كه با جمعیتی بیش از 50 هزار قطعه در سراسر جزیره كوچك نخیلو پراكنده هستند، منظره زیبایی از پرواز پرندگان در آسمان ایجاد می‌كنند.

پور‌سالم گفت: در قسمت دیگری از جزیره نخیلو، تجمع كوچكی از جنگل‌های حرا در حاشیه جزر و مدی خور مل كنزه وجود دارد كه منحصر به فردترین اكوسیستم‌های دریایی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: این درخت زیبا در آب دریا قادر به ادامه حیات است و همیشه سرسبز است و بستر آن محل مناسبی برای تخم‌گذاری ماهیان و نرم‌تنان دریایی است.

مسئول منطقه حفاظت شده مند اضافه كرد: مردم شهرستان‌های دیر و كنگان باید با حفاظت از این جزیره به صنعت گردشگری شهرستان كمك كنند و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز باید با آوردن امكانات و تسهیلات لازم به رونق گردشگری این منطقه كمك كند.

پورسالم همچنین تصریح كرد: منطقه حفاظت شده مند علاوه بر جزیره نخیلو از مناطق زیبای دیگری نیز برخوردار است كه آشنایی مردم با این مناطق به رونق فرهنگ گردشگری، كمك شایانی می‌كند.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز