وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مقبره کوروش روی نقشه ماهواره‌ای ‏Google earth‏ سه بعدی ثبت شد

شرکت گوگل(Google earth)به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی جهان طی دو سال گذشته اقدام به سه بعدی کردن برخی بناهای مشهور جهان روی نقشه ماهواره‌ای کرده است. این شرکت در تازه‌ترین اقدام خود، پیش از تهیه نسخه جدید این نرم‌افزار تصویر آرامگاه کوروش را سه بعدی کرد.

شرکت گوگل در تازه ترین اقدام خود، تصویر آرامگاه کوروش را به صورت سه بعدی روی نقشه ماهواره‌ای Google earth ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی ، شرکت گوگل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی جهان طی دو سال گذشته اقدام به سه بعدی کردن برخی بناهای مشهور جهان روی نقشه ماهواره‌ای Google earth کرده است. این شرکت در تازه‌ترین اقدام خود، پیش از تهیه نسخه جدید این نرم‌افزار تصویر آرامگاه کوروش را سه بعدی کرد.

به این ترتیب کاربران نرم افزار Google earth ته تنها روی نسخه قدیم این نرم‌افزار که روی نسخه جدید آن که اکنون به صورت Beta در اختیار کاربران انترنتی قرار گرفته است می‌توانند مقبره کوروش را به صورت سه بعدی دیده و همانند تصاویر کو‌ه‌ها در این نرم‌افزار به دور آن چرخش کنند.

پیش از این چندین بنای تاریخی و ساختمان مهم در جهان به صورت سه بعدی روی صفحه Google earth دیده می‌شد که از آن جمله می‌توان به کعبه، اهرام مصر، ساختمان رادیو فرانسه، برج ایفل و بسیاری آثار دیگر اشاره کرد.

مقبره کوروش در سال 1383 و با رای تمام شرکت کنندگان در اجلاس جهانی یونسکو به فهرست میراث جهانی پیوست. این اثر منحصر به فرد در دشت پاسارگاد واقع شده است و یکی از پربیننده‌ترین آثار باستانی کشور محسوب می‌شود.

کوروش ازجمله شخصیت‌های مهم تاریخی کشور است که نام و جایگاه‌هی جهانی دارد. منشور کوروش که امروز در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود به عنوان منشور صلح جهانی شناخته شده است و از آن به عنوان نخستین بیانیه حقوق بشر یاد می‌شود.

همچنین در نسخه جدید Google earth تعداد تصاویر 360 درجه از آثار تاریخی کشور بیشتر شده است که از آن جمله می‌توان به تصاویر 360 درجه میدان آزادی و بخش‌های مختلف تخت جمشید، و برخی کوه‌های کشور اشاره کرد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز