وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معرفی خودرو رنو اسکالا کروک

معرفی خودرو رنو اسکالا کروک
از وقتی نگین‌خودرو وارد بازار ایران شد، نمونه‌های به روز محصولات رنو مانند لتیتیود و یا کولیوس به بازار ایران راه پیدا کردند. اگرچه نگین‌خودرو نتوانسته آن طور که باید و شاید محصولات رنو را به بازار عرضه کند اما با توجه به قیمت این محصولات همیشه جزو گزینه‌های اصلی بوده‌اند.

حال نگین‌خودرو پس از پیش فروش رنو اسکالا هاچ‌بک (یا همان رنو مگان خودمان!) این بار سراغ مدل کروک آن رفته و می‌خواهد پس از بزرگانی مانند ب‌ام‌و سری 3 کروک و یا لکسوس IS کروک، یک خودروی دیگر را در این سگمنت به بازار عرضه کند تا دیگر جوانانی که خواستار یک خودروی کروک هستند، مجبور نباشند به دنبال خودروهای دسته دوم موجود در بازار بروند.

مدلی که قرار است به بازار عرضه شود دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری است که می‌تواند حداکثر 140 اسب‌بخار را در 6000 دور در دقیقه تولید کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر اسکالا کروک 11.7 ثانیه است که زیاد چشمگیر نیست! همچنین مصرف سوخت این فرانسوی در خارج از شهر 6.3 لیتر، در داخل شهر 10.9 لیتر و به صورت ترکیبی 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد.

شاید از نظر پیشرانه اسکالا آن طور که از انتظار می‌رود قدرتمند نیست، اما از نظر ایمنی و تجهیزات رفاهی اسکالا مانند دیگر محصولات رنو و به عنوان یک خودروی اروپایی در سطح بسیار خوبی است. به طور مثال می‌توان به سیستم‌های ترمز ABS، EBA، ESP، سیستم ضد لغزش ASR و سیستم محافظ سر در هنگام واژگونی اشاره کرد. همچنین از نظر تجهیزات رفاهی اسکالا دارای سقف پانوراما، سنسور نور و باران، روکش چرمی صندلی‌ها، ترمز دستی برقی، سنسور پارک در جلو و عقب، سیستم استارت دکمه‌ای و کروز کنترل می‌باشد.

از نظر قیمتی شاید نتوان هنوز قضاوتی در مورد رنو اسکالا کروک کرد اما اگر بخواهیم با توجه به قیمت پایه حدود 23 هزار پوندی آن کمی حدس و گمان بزنیم، احتمالا شاهد حضور این خودرو در محدوده قیمتی 200 تا 250 میلیون تومان خواهیم بود. در نهایت باید گفت که اسکالا کروک با پیشرانه‌ای نسبتا ضعیف، امکانات رفاهی مطلوب و سطح ایمنی خوب می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که تنها خواهان یک خودروی کروک به روز و صفر کیلومتر هستند و قدرت پیشرانه برای آن‌ها جزو اولویت‌های اول آن‌ها نیست.