وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

معرفی خودرو لادا کالینا اسپرت

معرفی خودرو لادا کالینا اسپرت
در این آشفته بازار خودرو، شرکت راهبر خودرو جهان اقدام به پیش فروش دو خودرو از شرکت روسی لادا کرده است. شرکتی که اسم و رسمی در بازار داخل ندارد و حال می خواهد با دو محصول 48 میلیون تومانی به جنگ رقیبانی مانند ولیکس C30 و پژو 206 صندوقدار V9 برود.

در مقاله ای جداگانه لادا گرانتا را به صورت مختصر معرفی کردیم و اینبار می خواهیم به بررسی لادا کالینا اسپرت (Lada Kalina Sport) بپردازیم. کالینا از سال 2004 به بازارهای جهانی عرضه شد ولی مدل اسپرت آن که بر پایه همان خودرو طراحی شده، از سال 2009 وارد بازار شده است.

اگر به عکس های این خودرو نگاهی بیندازید، شاید کمی شک کنید که آیا می تواند با قیمت 48 میلیون تومان به موفقیتی در بازار داخل برسد یا خیر. طراحی خارجی کالینا اسپرت بیش از حد ساده است و طراحی داخلی آن مشخصا مربوط به نسل های گذشته می باشد و شاید در مقابل 206 تکراری خودمان هم حرفی برای گفتن نداشته باشد.
 
البته ناگفته نماند که کالینا معمولی و نه اسپرت با مدل 2013 به تازگی در مسکو رونمایی شده که دومین نسل از کالینا می باشد اما تغییراتی که روی این خودرو انجام شده بیشتر به صورت فیس لیفت می باشند تا نسل جدید! اما در هر صورت چهره ای قابل تحمل تر دارد و امیدواریم در نهایت کالینا معمولی با چهره جدید به بازار داخل بیاید تا مدل اسپرت آن با طراحی مربوط به بیش از 8 سال پیش!

روی کالینای اسپرت 3 پیشرانه نصب می شود. پیشرانه های 1.4 لیتری 16 سوپاپه، 1.6 لیتری 8 و 16 سوپاپه که قویترین آن ها یعنی 1.6 لیتری 16 سوپاپه به بازار ایران عرضه خواهد شد. این پیشرانه 1596 سی سی حجم دارد که می تواند 98 اسب بخار را تولید کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو 11 ثانیه است و می تواند به حداکثر سرعت 114 مایل در ساعت (حدود 183 کیلومتر در ساعت) دست یابد که با توجه به قابلیت های خودروهای جدید، دیگر چنین خودرویی با این مشخصات را نمی توان "اسپرت" صدا زد.

در نهایت باید گفت که حتی در صورت ورود مدل 2013 کالینا معمولی به جای مدل اسپرت با چهره قدیمی، احتمالا راهبر خودرو با مشکلاتی برای فروش مواجه خواهد شد و رقیبان قدیمی آن ها که پشتشان به خودروسازان بزرگ داخلی گرم است، به راحتی جای نفس کشیدن را به این روسی تازه وارد نخواهند داد!