وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فقط 8 هفته تا سلامتی كامل

با رعایت کردن این توصیه‌ها و پیشنهادات می‌توانید تفاوت عمده‌ای در روش و نوع زندگیتان حس کنید
● ۴ هفته برای پائین آوردن فشار خون
بسیاری از ما نیاز داریم که حدود ۳ گرم نمک را در غذای روزانه حذف کنیم تا به مقدار ایده‌آل ۶ گرم نمک در روز برسیم. اگر از غذاهای بسته‌بندی استفاده می‌کنید حتماً برچسب مواد تشکیل‌دهنده آن را بخوانید. مقدار نمک کم یعنی ۳/۰ گرم در هر ۱۰۰ گرم از ماده خوراکی. روش دوم جایگزین کردن گوشت‌های عمل آورده شده نظیر همبرگز، سوسیس، کالباس و ژامبون با انواع ماهی، مرغ تازه، گوشت گوساله و بره است و توصیه آخر اضافه نکردن نمک پس از پخت غذا و برداشتن نمکدان از روی میز غذاخوری است.
● ۵ هفته تا پائین آوردن قند خون
اگر چاقیتان به شکل سیب است، چربی‌ها بیشتر در ناحیه شکمتان جمع شده و یکی از بزرگ‌ترین خطراتی که شما را تهدید می‌کند ابتلا به دیابت است. اگر دور کمرتان ۸۰ سانت یا بیشتر است، صددرصد در معرض خطر قرار دارید و حتماً باید به فکر کاهش وزن باشید.
هر نوع رژیمی که در کم کردن چربی‌های دور شکمتان مؤثر است، می‌تواند کمک کند و قند خونتان را پائین بیاورد.
برای این‌که تأثیر آن بیشتر شود، می‌توانید نصف قاشق چایخوری دارچین به چای یا قهوه صبحانه‌تان اضافه کنید.
دارچین حاوی موادی به نام MCHP است که نقشش مانند انسولین در پائین آوردن قند خون است. در یک آزمایش صورت گرفته، نشان داده شد که شش هفته مصرف آن، باعث پائین آوردن ۲۰ درصدی قند خون در افراد دیابتی بوده است.
● ۲۰ روز برای داشته حافظه بهتر
آیا لحظه‌هائی را به خاطر می‌آورید که اسم یا کلمه‌ای نوک زبانتان بوده اما انگار از شما فرار کرده‌اند؟ تمرینی که به آن اتاق رومی می‌گوئیم می‌تواند مؤثر باشد. روی کاغذ فهرستی ۱۰ تا ۱۵ کلمه‌ای مثلاً لیست خرید را یادداشت کنید. سپس به اتاقی که خوب می‌شناسیدش فکر کنید. مواردی را که یادداشت کرده‌اید در گوشه‌های اتاقی که در ذهن آورده‌اید بچینید. حالا سعی کنید تک‌تک اقلام را به خاطر بیاورید. اولین‌باری که این تمرین را انجام می‌دهید کار بسیار مشکلی خواهد بود. مطالعاتی که روی این تمرین انجام شده نشان می‌دهد، زمانی که شما این بازی را حدود ۲۰ بار در یک ساعت انجام می‌دهید، مغزتان ۱۰ سال جوان‌تر از قبل فعالیت می‌کند.
● ۴ هفته برای داشتن انرژی بیشتر
احساس تنبلی، بی‌حسی و خستگی می‌تواند عوامل زیادی داشته باشد، اما شایع‌ترین علت آن کمبود آهن است. فقط با کمک یک آزمایش می‌توانید میزان آهن خونتان را مشخص کنید. اما یکی از نشانه‌های کمبود آهن رنگ داخل پلک پائینی چشم است که اگر قرمز کمرنگ یا صورتی بود، نشان‌دهنده کمبود آهن است. هیچ غذائی وجود ندارد که بتواند نیاز بدن زنان را که برابر ۱۴/۸ میلی‌گرم آهن در روز است، به‌طور کامل تأمین کند. بنابراین بهتر است مصرف مواد غذائی نظیر گوشت قرمز، سبزیجات و حبوبات سبز تیره را افزایش دهید. خانم‌هائی که در سنین قبل از یائسگی قرار دارند بهتر است از مکمل آهن استفاده کنند. البته اگر از علائم کمبود انرژی مثل خستگی بسیار زیاد یا علائمی نظیر کم شدن وزن یا بالا رفتن آن، در قفسه سینه یا تغییر خلق‌وخو رنج می‌برید، آن‌قوت حتماً باید به پزشک مراجعه کنید چون شاید دلیل این عوامل اختلالات تیروئید باشد که مخصوصاً پس از سن ۵۰ سالگی شایع‌تر می‌شود واقعاً ارزش دوباره بررسی کردن را دارد.
● ۲ هفته تا داشتن لثه‌هائی سالم
اگر ۲ هفته به خوبی بهداشت دندان‌هایتان را رعایت کنید، سلامت لثه‌هایتان، تا ۳۸ درصد پیشرفت می‌کند. می‌گوئیم رعایت بهداشت چیزی بیشتر از دندان‌های درخشان است و بیماری‌های لثه هم نقش مهمی در آن ایفا می‌کند و همه این‌ها در سلامت قلب مؤثرند.
علاوه‌بر کشیدن نخ دندان و مسواک زدن و شستن زبان دوبار در روز، کار مهم دیگری که باید انجام دهید رعایت رژیم لبخند است. مهم‌ترین مورد، افزایش مقدار ویتامین C دریافتی است که باعث افزایش تولید کلاژن در لثه‌ها می‌شود. تحقیق اخیری که گزارش آن در مجله دندانپزشکی انگلیس چاپ شد، نشان داد که روزی یک عدد گریپ‌فروت به مدت ۲ هفته چنین تأثیری روی لثه دارد.
خوردن سبزی و میوه‌های حاوی مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان هم می‌تواند خطر ابتلای لثه به انواع بیماری‌ها را کم کند.
جویدن آدامس بدون قند (رژیمی) پس از هر وعده غذائی هم کمک شایانی به جلوگیری از پوسیدن دندان‌ها می‌کند. آدامس باعث می‌شود مقدار بیشتری آب دهان ترشح شود که جلوی اسیدی شدن محیط دهان را می‌گیرد.
● ۸ هفته برای غلبه بر کلسترول بالا
تخمین زده شده که ۷۰ درصد از افراد کلسترولشان بالاست. در حالی‌که خوردن مقادیر زیاد فیبر به پائین آوردن کلسترول کمک می‌کند، ورزش قوی‌ترین سلاح شماست. ورزش باعث ترشح آنزیمی می‌شود که کلسترول مضر را از بین می‌برد. یکی از طرق ورزش کردن بالا و پائین رفتن از پله‌ەاست. می‌توانید در ابتدا ۵ بار در هفته از تعدادی پله بالا بروید. هفته اول، هر روز می‌توانید یک‌بار به مدت ۲ دقیقه این کار را انجام دهید. تا جائی‌که می‌توانید سریع این کار را انجام دهید و تعداد پله ایده‌آل ۹۰ پله در دقیقه است که می‌توانید رسیدن به این سرعت را هدف قرار دهید. هفته دوم ۲ بار این کار را انجام دهید و همین‌طور مقدار آن را افزایش دهید. به این ترتیب هم مقدار قابل توجهی وزن کم می‌کنید و اندامتان متناسب می‌شود و هم به حفظ سلامت قلبتان کمک کرده‌اید.
● ۶ هفته برای داشتن خوابی راحت‌تر
اگر شب‌ها به خوبی نمی‌توانید بخوابید، راحت‌ترین راه این است که چند قطره روغن یاسمن روی بالشتان بچکانید. اگر پس از چند شب هم‌چنان مشکلتان ادامه پیدا کرد، می‌توانید توصیه‌های زیر را اجرا کنید:
▪ اتاق خوابتان را راحت بچینید: هرچیزی را که به خواب راحت شبانه بی‌ارتباط است مثل کامپیوتر یا کاغذهای کاری از اتاق خواب دور کنید.
▪ مراسم خاصی را قبل از خواب و برای آن بچینید: چای بابونه و مطالعه، روش‌های خوبی هستند.
▪ هر روز سر یک ساعت خاص از خواب بیدار شوید: شما شب‌ها احساس خستگی می‌کنید چراکه بدنتان جلوی آزاد شدن هورمون‌های محرک و هورمون خواب (ملاتونین) را می‌گیرد. دراز کشیدن طولانی مدت آزاد شدن این هورمون را به تأخیر می‌اندازد و باعث می‌شود در انتهای روز بیشتر بیدار بمانید. مهم نیست که چه‌قدر توانسته‌اید بخوابید، وقتی سعی می‌کنید نظم بدنتان را حفظ کنید، باید سر یک ساعت معین بیدار شوید.
▪ هیچ مدل کافئینی پس از ساعت ۳ بعد از ظهر نخورید: در بدن‌های حساس حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد تا اثر آن از بین برود.
● ۲ هفته برای تناسب اندام
فرقی نمی‌کند معلم ورزش باشید یا یک متخصص طب ورزشی، یک تکنیک می‌تواند به‌تدریج تحمل شما را افزایش دهد. اگر ورزش‌های سخت و فشرده را به تمرینات ورزشیتان اضافه کنید، کمک شایانی خواهد کرد. طبق تحقیقات صورت گرفته ۱۵ دقیقه ورزش سخت و فشرده تحمل و پایداری شما را طی ۲ هفته به‌طور منظم، ۲ برابر می‌کند. اگر هنوز هیچ برنامه ورزشی منظم و خاصی ندارید می‌توانید با روزی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی سریع شروع کنید. در اوایل کار بهتر است ۳۰ ثانیه دویدن سریع به آن اضافه کنید و سپس با قدم‌های آهسته ۲ تا ۳ دقیقه بدنتان را آرام‌تر کنید. این بدان معناست که شما اگر راه می‌روید، می‌دوید، شنا می‌کنید یا هر ورزش دیگری می‌کنید پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه فعالیت معمولی باید به مدت ۳۰ ثانیه تا حد ممکن فعالیتتان را سریع کنید. پس از ۳۰ ثانیه مجدداً سرعتتان را به حد معمول برگردانید.
● ۸۱ روز برای سلامت روده
ممکن است کمتر راجع‌به آن حرف بزنیم ولی فقط در کشور انگلیس ۱۴ میلیون نفر از یبوست رنج می‌برند. روده‌های تنبل منجر به خستگی، پوست خراب، تنفس بد و احساس مسمومیت می‌شوند. بنابراین درمان آن مثل شکل دادن مجدد به اندام‌های داخلی است. بیشتر از ۴ روز به وعده‌های غذائیتان میوه، سبزی یا غلات سبوس‌دار اضافه کنید، بیشتر آب بنوشید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی یا هر ورزش دیگری به آن بیافزائید، طوری‌که روده‌هایتان هم به حرکت درآیند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز