وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماشین جالب تاشو

ماشین جالب تاشو
شرکت‌های خودرو‌سازی در دنیا با توجه به رقابت فزاینده‌ای که با یکدیگر دارند، می‌کوشند تا با عرضه انواع محصولات جدید، متنوع و کارآمدتر سهم بیشتری از بازارهای جهانی را تصاحب کنند.

با توجه به افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش تقاضا و افزایش تعداد خودروها، شرکت‌های خودروسازی سعی می‌کنند تا با تولید خودروهای ارزان‌تر، کوچک‌تر و با آلودگی کمتر نظر تعداد بیشتری از خریداران را به خود جلب کنند.

در این میان خبری منتشر شده که گویا قرار است تا سال آینده خودروی الکتریکی با ظرفیت دو سرنشین وارد بازار شود که هیریکو نام دارد و دارای ویژگی منحصر به فردی است که آن را از سایر خودروها متمایز می‌کند.

ویژگی منحصر به فرد این خودرو آن است که به‌رغم کوچکی باز هم قابلیت کوچک‌تر شدن دارد که این ویژگی منحصر به فرد تا به حال در هیچ خودرویی دیده نشده است.

این خودروی جالب این قابلیت را دارد که تا شده و کوچک‌تر شود، لذا شما براحتی می‌توانید در یک جای کوچک نیز آن را پارک کنید.

طول این خودرو در حالت معمولی 2.5 متر است که با تا شدن می‌توان آن را تا یک متر کوچک‌تر کرد و در یک جای 1.5 متری پارک کرد. می‌توان گفت این خودرو دقیقا به درد مناطق و شهرهایی می‌خورد که در آن افراد با کمبود پارکینگ و مکان برای پارک خودرو مواجهند.

بنا به اظهار سازندگان این خودرو، می‌توان با تا کردن این خودرو در یک جای پارک معمولی برای یک خودرو، سه تا از این خودرو‌ها را با هم جای داد.

نکته جالب دیگر این‌که این خودرو را براحتی زمانی که در خودرو نشسته‌اید و قصد پارک کردن آن را دارید و تنها با زدن یک دکمه می‌توان کوچک کرد و در یک جای محدود پارک نمود.شاید از دیگر ویژگی‌های این خودرو داشتن چرخ‌های

VOBOT باشد که به این خودرو اجازه می‌دهد در مرکز یک نقطه خاص براحتی تغییر جهت داده و جابه‌جا شود و به میدان وسیعی برای دور زدن احتیاج ندارد.

از ویژگی‌های دیگر این خودرو داشتن موتور یکپارچه، سیلندرهای هدایت‌کننده، مکانیزم ترمز اختصاصی درون هریک از چرخ‌ها و کنترل خودکار اتومبیل با کامپیوتر پیشرفته درون آن است.

باتری الکتریکی این خودرو به صورت تک‌شارژ (single- charge) بوده و با هر بار شارژ کردن این باتری شما می‌توانید 120 کیلومتر را به راحتی برانید.

درواقع ویژگی خوب دیگر این خودرو کم‌مصرف بودن، به صرفه بودن و الکتریکی بودن آن است که به رفع آلودگی در مناطق آلوده کمک شایانی خواهد کرد.

HIRIKO تحت پروژه‌ای به نام MITS SITY CAR در مرکز نوآوری Basque و با همکاری یک شرکت تجاری اسپانیایی تولید شده است. کلمه HIRIKO که از دو کلمه HIRI به معنای شهر یا شهرک و کلمه KOTEX به معنای خودرو تشکیل شده و در کل این کلمه به معنای خودروی شهری است.

قیمت پیشنهادی این خودروی جالب و کارآمد در حال حاضر برای نمونه‌های دست‌ساز آن حدود 34 میلیون تومان برآورد شده است که مطمئنا با تولید انبوه قیمت آن کاهش چشمگیری خواهد یافت.

سازندگان این خودروی کوچک درون‌شهری امیدوارند که این خودرو با ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد مورد استقبال زیادی قرار گیرد.