وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

علاج واقعه سرما خوردگی

علاج واقعه سرما خوردگی
دکتر لیلا آزادبخت، متخصص تغذیه و محقق مرکز تحقیقات غدد درون‌ریز دانشگاه علوم ‌پزشکی شهید بهشتی بر این باور است که تغذیه سالم، علاج و عامل جلوگیری‌کننده از ابتلای افراد به سرماخوردگی است.او ادامه می‌دهد: برای این که سیستم ایمنی بدن به بهترین نحو به وظیفه‌اش که مبارزه علیه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا است، عمل کند باید مواد مغذی حیاتی را دریافت کند.

این متخصص به ایرنا می‌گوید: مصرف پرتقال، انواع توت، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز از قبیل انواع کلم و دریافت زیاد و منظم ویتامینC به کاهش بروز، شدت و طول مدت سرماخوردگی کمک می‌کند.

آزادبخت با بیان این که غلات سبوس‌دار و حبوبات، منابع غذایی خوبی برای ویتامین‌های گروهB هستند، اظهار می‌کند: عدم مصرف این مواد در بدن سبب بروز عفونت‌های مکرر دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود.به گفته او، مصرف سیر که دارای آهن و روی است، سبب تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر عفونت‌های ویروسی می‌شود.

این متخصص تغذیه به افرادی که زیاد دچار سرماخوردگی می‌شوند، توصیه می‌کند، ماهی قباد، قزل‌آلا، ماهی‌های روغنی، دانه کدو حلوایی و روغن شاه‌دانه که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، مصرف کنند.همچنین دانه کنجد و آفتابگردان منابع غنی اسیدهای چرب امگا 6 هستند و این اسیدهای چرب در مبارزه علیه عفونت‌های سرماخوردگی به سلول‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به این که عفونت‌های مکرر تنفسی با کاهش ذخایر ویتامینA همراه است، خاطرنشان کرد: مصرف جگر، کره و تخم‌مرغ که سرشار از منابع ویتامین A هستند و هویج، انبه، سیب‌زمینی، زردآلو، کدو حلوایی و سبزیجات سبز تیره نیز تامین‌کننده بتاکاروتن هستند که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شوند.