وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه سالاد گل کلم

شما حتما در خانه با غذای خود سالاد میل می کنید ، ولی بیشتر ما سالاد را با کمی کاهو ، خیار و گوجه ریز شده و بعضی مخلفات دیگر می شناسیم ؛ در صورتی که سالادها دنیای وسیعی دارند . ما انواع سالادهای خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد ؛ البته ممکن است درست کردن آنها  در ابتدای کار زمان زیادی از شما بگیرد ولی پس از چندبار تهیه ، درست کردن آن آسانتر از سالادهای معمولی خواهد شد.
به عنوان اولین آموزش ، این سالاد جالب را که برای افراد با فشار خون بالا و کلسترول بالا تنظیم شده  مطالعه کنید و از درست کردن آن لذت ببرید .

مواد لازم

1عدد    پیاز قرمز
1 فنجان     عدس پخته شده
4عدد     هویج
2 قاشق غذا خوری     جعفری خردشده
4حبه     سیر ساطوری شده
1 قاشق غذا خوری     روغن زیتون
یک سوم فنجان     سرکه سیب
1عدد     لیمو ترش تازه یا نارنج
2قاشق غذا خوری     ریحان خشک قرمز
50 گرم     پنیر(رنده شده بدون نمک و کم چربی)
1عدد متوسط     گل کلم

طرز تهیه:

 گل کلم را بشوئید و آن را به قسمت های کوچک خرد کنید ، سپس آنها را به مدت 8 دقیقه بخار پز نمایید . پیاز ، عدس پخته، سیر، هویج و جعفری را به آن اضافه کرده و مخلوط نمایید .
در ظرف دیگری روغن زیتون ، لیمو ترش و ریحان را خوب مخلوط کرده و روی سبزیجات بریزید ،  ظرف را داخل یخچال گذاشته  و اجازه دهید تا کمی جا بیفتد . سپس آن را مصرف کنید ، می توانید پنیر را نیز برای تزئین روی سالاد بپاشید.

 روش بخار پز سبزیجات:
سبزیجات دلخواه خود را پس از شستن در یک آبکش فلزی ریخته و آبکش راروی قابلمه ای که محتوی آب جوش است قرار دهید به طوری که آبکش با آب درون قابلمه تماس پیدا نکند و بالاتر از سطح آب قرار گیرد . در ِقابلمه را روی آبکش محتوی سبزیجات بگذارید و به مدت 7 الی 10 دقیقه حرارت دهید ، سپس آنرا از روی حرارت برداشته و سبزیجات را درون ظرفی که محتوی آب یخ است بریزید و بلافاصله دوباره آبکش کنید.

نکات تغذیه ای :
این سالاد لذیذ از این جهت  که روغن به کار رفته در آن 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون است و لیمو ترش آن فشار را پائین می آورد برای افراد با فشار خون و کلسترول بالا مناسب است . کلم از سبزیجاتی است که برای عملکرد بهتر روده ها مفید هستند . در کسانی که کلم موجب نفخ روده آنان نمی شود ، کلم یبوست را از بین می برد.
کلم؛ رخسار را جلا می دهد و خواب آور خوبی است . کلم پخته ، عرق زیاد را از بین می برد ،  درمان سرفه و درد زانو است و سر درد را تسکین می دهد.
میزان ویتامینC  این سالاد بالاست  . این سالاد  100 گرم کلم و 50 گرم ویتامینC دارد ، همچنین دارای ویتامینA به میزان مناسبی است.
اسالاد کلم  یک شام خوشمزه برای افرادی است که در رژیم  هستند . کل سالاد دارای 400 کالری است و چون دارای کلم می باشد هضم آن طول می کشد و فرد را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز