وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رنگینک و طرز تهیه آن

رنگینک و طرز تهیه آن
مواد لازم :

۱-آرد گندم                                             ۱ کیلو

۲-روغن                                                  ۵۰۰تا۶۰۰گرم

۳-خاک قند                                              ۲۵۰گرم

۴-خرمای سیاه نرم                                   ۱کیلو

۵-مغز گردو                                              ۲۵۰گرم

۶-دارچین کوبیده نرم                                 ۲قاشق سوپخوری

۷-هل کوبیده نرم                                      ۱ قاشق مرباخوری

۸-پسته چرخ کرده                                    ۲قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

روغن را در ظرفی ریخته روی اتش می گذاریم تاداغ شود آرد را داخل آن می ریزیم حرارت را ملایم می کنیم مرتب بهم می زنیم تا آرد سرخ شده طلائی شود بعد آنرا از روی آتش بر می داریم می گذاریم کمی سرد شود بعد خاک قند و دارچین و هل کوبیده را با آرد سرخ شده مخلوط می نمائیم هسته های خرما را می گیریم و داخل هر یک خرما را یک تک گردو میگذاریم نصف از آرد سرخ شده را در دیس مسطحی میرزیم با پشت قاشق روی آنرا صاف میکنیم

 
و خرماها را روی آن می چینیم و با بقیه آرد سرخ شده روی خرماها را می پوشانیم و باز با پشت قاشق روی آنرا صاف میکنیم و کمی خاک قند و دارچین روی آن می پاشیم و پسته چرخ کرده را نیز روی آن می ریزیم و با کارد آنرا بشکل لوزی یا چهار گوش می بریم و در ظرف می چینیم ممکن اسا گردو را خرد کنیم روی آرد سرخ شده یک ردیف خرمای هسته گرفته بچینیم و روی آن گردو بپاشیم و با بقیه آرد سرخ شده روی آنرا بپوشانیم و مطابق دستور فوق عمل کنیم .

نکات تغذیه ای :

این گونه دسرها دارای انرژی زیادی هستند. به همین دلیل برای ماه مبارک رمضان مناسب می باشند تا در هنگام روزه داری فرد دچار گرسنگی و بی حالی نشود.

در تهیه این دسر از خرما ، کره ، آرد گندم و مغز گردو به مقدار زیاد استفاده شده است که در مجموع انرژی زیادی معادل ۸۰۹۳ کالری دارا می باشند. اگر این مقدار رنگینک، توسط ۲۰- ۱۵ نفر خورده شود، به طور متوسط سهم هر فرد از انرژی ۴۶۲ کالری خواهد بود.