وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اسطوخودوس و خواص آن

اسطوخودوس و خواص آن
اصغر نقشی  افزود: گل های اُسطوخودوس و پیكر رویشی آن یعنی برگها و سرشاخه های جوان آن، حاوی مواد موثره دارویی است.وی تشریح کرد: از دَمكرده گُل اُسطوخودوس برای رفع خستگی عصبی و رفع قولنج نیز می توان استفاده كرد.

نقشی اسطوخودوس را برای درمان ناراحتی های گوارشی موثر دانست و ادامه داد: این گیاه همانند گیاهان تیره نعناع به دلیل بهره بردن از برخی اسانس ها ناراحتی های دستگاه گوارش را درمان می کند.کارشناس مسئول گیاها دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: دَمکرده سرشاخه گلدار اسطوخودوس را برای رفع سوءهاضمه، تقویت معده، بی اشتهایی و… توصیه نموده اند.


وی اظهار کرد: مواد موثره اُسطوخودوس تقویت کننده سیستم عصبی، ضدباكتری، ضددرد و شل كننده عضلات محسوب می شوند.ایشان بهره گیری از این گیاه دارویی را برای التیام میگرن  مثمرثمر عنوان کرد و افزود: با روغن ماساژ تهیه شده از روغن اسطوخودوس ماساژ شقیقه ها و پشت گردن  تا برطرف شدن سردردهای تنشی یا نشانه های اولیه میگرن تاثیرگذار عنوان شده است.

نقشی با توصیه ای به استفاده از این گیاه دارویی برای رفع آفتاب سوختگی تاکید کرد: برای آفتاب سوختگی یا تاول می توان از چند قطره از روغن اُسطوخودوس به همراه مقداری آب استفاده كرد.