وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شیرینی کارامل و طرز تهیه آن

شیرینی کارامل و طرز تهیه آن
مواد لازم :

* نصف لیوان شکر (ترجیحا شکر قهوه ای)
* ۲30 گرم کره
* سه عدد تخم مرغ درشت
 * دو قاشق غذاخوری آب
 * یک قاشق عصاره وانیل
* یک چهارم قاشق مرباخوری نمک
* یک وسه چهارم لیوان آرد
 * یک چهارم لیوان پودر کاکائو
* دو لیوان گردو ریز خرد شده
 
 
 طرز تهیه:

* فر را روی ۱۸۰ درجه سلسیوس تنظیم کنید و سینی فر را در طبقه وسط قرار دهید. * کف ۲ سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید. * شکر و کره را به مدت ۲ دقیقه هم بزنید تا نرم و سبک شود. * زرده تخم مرغ، آب، وانیل و نمک را به کره اضافه کنید وهم بزنید. * در این مرحله آرد و پودر کاکائو را اضافه کنید و با سرعت کم هم بزنید تا خوب مخلوط شود.
 
* سفیده ها را بزنید تا کف دار شود. گردوها را نیز در ظرف جداگانه بریزید. *خمیر هر شیرینی به اندازه ۲ قاشق مرباخوری را به شکل توپک با دست فرم دهید، توپک ها را ابتدا در سفیده تخم مرغ و سپس گردوها بغلتانید. توپک ها را روی سینی قرار داده و با استفاده از پشت قاشق مرباخوری یا انگشت فشار دهید. *شیرینی ها را به مدت ۱۰ دقیقه بپزید وسپس از فر خارج کنید. کمی سس کارامل را درحفره روی شیرینی بریزید و دوباره برای ۷ دقیقه تا این که کمی طلایی شود، در فر قرار دهید.
 
 مواد لازم برای سس کارامل :
* یک و نیم لیوان شکر
* یک سوم لیوان آب
* یک و نیم لیوان خامه غلیظ
* نصف قاشق مرباخوری عصاره وانیل
 

طرز تهیه:

 آب و شکر را در ظرف مخلوط کنید و روی حرارت کم با در پوشیده قرار دهید تا شکر آب شود. حرارت را زیاد کنید، در ظرف را بردارید و بگذارید به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بجوشد تا کمی قهوه ای شود. هر چند دقیقه آ ن را هم بزنید و مراقب باشید زیرا در این مرحله امکان سوختن کارامل وجود دارد. خامه و وانیل را اضافه کنید و روی حرارت کم قرار دهید تا سس غلیظ و یکدست شود.